Elon Musk'ın daha önce Twitter olarak bilinen 'X'i devralmasının ardından sosyal ağ şirketi personelinin yarısından fazlasını işten çıkardı. Son bilgilere göre ise X'in CEO'su Linda Yaccarino'ya göre yeniden işe alımlara başladığı belirtildi.
Perşembe günü CNBC'ye verdiği bir röportajda Yaccarino, göreve gelmesiyle birlikte odak noktasının maliyetleri kontrol altına almaktan büyümeye kaydığını söyledi. Büyüme de işe alımları gerektiriyor.
İŞE ALIM YAPILACAK POZİSYONLAR HENÜZ BELLİ DEĞİL
'X'in şirketin kariyer web sayfasında veya LinkedIn sayfasında herhangi bir açık pozisyon listelemediğini belirtti.
NBCUniversal'daki küresel reklam ve ortaklıklar başkanlığı görevinden ayrıldıktan sonra Haziran ayında X'e katılan Yaccarino, şirketin operasyonel çalışma oranının neredeyse başa baş olduğunu söyledi.
Ayrıca şirketin, Musk'ın Ekim 2022'de Twitter'ı devralmasından bu yana zarar gören reklamverenlerle olan ilişkisinin iyileştiğini ve ayrılan bazı reklamverenlerin platforma geri döndüğünü söyledi.
8 BİN KİŞİDEN BİN BEŞYÜZ KİŞİYE DÜŞTÜK
Yaccarino, işten çıkarmaların şirketin reklamverenlerle ilişkisi üzerindeki etkisi hakkında şunları söyledi: "8.000 kişiden oluşan ve çok gerekli bir maliyet disiplini uygulamasından geçerek yaklaşık 1.500 kişiye düşen bir şirketiz, bu nedenle bu kişilerle var olmanın bir tür etkisinin olmaması mantıklı değil."
Elon Musk yine işten kovdu: Çalışanların yüzde 10'u artık yok
Ayrıca eski CEO Parag Agrawal da dahil olmak üzere birçok üst düzey yöneticiyi kovdu ve 6.000'den fazla kişiyi işten çıkardı. Ayrıca Twitter'ın yönetim ve moderasyon politikalarıyla çatıştı ve eski ABD Başkanı Donald Trump da dahil olmak üzere askıya alınan kullanıcılara yönelik yasakları geri alacağını söyledi.
X MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK İÇİN YAPAY ZEKA KULLANIYOR
Yaccarino, X'in kendi geleceğine ve vizyonuna odaklandığını ve diğer platformların rekabetinden endişe duymadığını söyledi.
X'in kullanıcılara iletişim kurmaları, eğlenmeleri, işlem yapmaları ve içerik oluşturmaları için benzersiz bir platform sunduğunu söyledi.
Ayrıca X'in içerik üretimini otomatikleştirmek ve maliyetleri düşürmek için yapay zeka kullandığını söyledi.