2022 yılı Kasım ayı sonu itibarıyla Türkiye'de trafiğe kayıtlı 26 milyon 349 bin 156 araç bulunuyor. Bu araçların tamamı ise 'zorunlu' olarak muayene ettirilmek zorunda. Otomobil sınırında değerlendiren araçların 2 yılda bir, kamyonet sınıfında değerlendirilenler için ise yılda 1 olmak üzere muayene zorunluluğu bulunuyor.
Araç muayeneleri için ise 2007'de yapılan 20 yıllık anlaşmaya göre yetkili tek kurum, Alman TÜV SÜD, Doğuş grubu ve Londra sermayeli Bridgepoint ortaklığı olan TÜVTÜRK.
Köprü ve otoyollara zam yapıldı mı? Resmi açıklama geldi
2023 yılına girilmesiyle birlikte araç TÜKTÜRK muayene ücretlerine de yüzde 122 zam geldi.
Yeni yıl ile beraber, Traktör (Römorklu, Römorksuz), Motosiklet ve Motorlu Bisiklet sahipleri zorunlu araç muayenesi için 575,84 TL, Otomobil, Minibüs, Kamyonet, Özel Amaçlı Taşıt, Arazi Taşıtı, Römork ve Yarı Römork sahipleri 1.130,44 TL ve Otobüs, Kamyon, Çekici ve Tanker sahipleri 1.528,10 TL ödeyecek.
Yine her aracın yaptırmak zorunda olduğu egzoz muayenesinin ücreti de 180 TL'ye yükseldi.
Muayene yaptırmayanların trafiğe çıkması yasak ve cezası ise 2023 yılında 951 TL.
VATANDAŞLAR MUAYENE ÜCRETLERİNE TEPKİLİ
Yeni fiyatların duyurulmasıyla beraber TÜVTÜRK araç muayene ücretleri tekrar tartışma konusu oldu. Kamuoyunda sadece 10-15 dakika süren ve herhangi bir tamir işleminin de yapılmadığı muayene için alınan 1,130 TL oldukça yüksek bulunuyor.
"BAKIM YAPILIRKEN ONAY VERİLSİN"Tepkilerle beraber araç muayene ücretleriyle ilgili uzun yıllardır konuşulan çözüm önerisi de yine gündeme getirildi. Tepkilerini sosyal medya üzerinden dile getiren vatandaşlar düzenli olarak yıllık araç bakımları zaten yaptırdıklarını dile getirirken, araç muayene yetkisinin egzoz muayenesi gibi servis hizmeti veren kurumlara verilebileceği ve bakım sonrası muayene belgesinin alınabileceği önerisinde bulunurken; Uzmanlar da araç muayene sektörünün rekabete açılmasıyla birlikte hem hizmet kalitesinin artması hem de fiyatların aşağı gelmesinin mümkün olabileceğini görüşünde.