Areda Piar'dan gençlik araştırması

Haber 7 - Araştırma şirketi Areda Piar, 30 Nisan - 06 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirdiği ve Türkiye’de gençlik yapısının ele alındığı çalışmayı yayınladı.

Gündem - 2 yıl önce

Araştırma şirketi Areda Piar'ın 15-24 yaş aralığında, Türkiye genelinde Z kuşağından bin 100 genç ile yaptığı çalışmada, Türkiye’de gençlerin değerlere bakışı, kariyer planları, iletişim araçları ile ilişkileri, kültürel tercihleri ve kimlik algıları gibi konular masaya yatırıldı.

KENDİ İŞİNDE KARİYER YAPMAYI HEDEFLEYEN, PAZA KAZANMA ODAKLI BİR GENÇLİK

Z kuşağı, dijital teknolojinin aktif olarak kullanıldığı bir dönemde dünyaya gelmiş olması sebebiyle, iş gücü olarak önceki nesillere göre daha eğitimli ve kendi kararlarını verebilen dominant karaktere sahip bireylerden oluşuyor. Araştırma sonuçlarına göre, girişimci yönlerinin ağır olduğunu düşünen bu kuşak, yüksek oranda kendi işini kurmak istiyor. Aynı zamanda direktifler veren bir yönetici ya da neyi yapıp yapmaması gerektiğini söyleyen iş arkadaşları ile birlikte çalışmaya da pek sıcak bakmıyorlar. Araştırmada Z kuşağına “Tercih şansınız olsa, nasıl bir işte çalışmak istersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 62,0’si kendi işim, yüzde 19,8’i devlet memurluğu, yüzde 15,0’i özel sektör ve yüzde 3,2’si kararsızım cevabını verdi.

Aynı araştırmada gençlere çalışma hayatından beklentileri sorulduğunda, yüzde 36,7 para kazanmak yanıtını verdi. Kariyer yüzde 25,0, saygınlık kazanmak yüzde 12,8, tecrübe kazanabilmek yüzde 11,1, kişisel gelişimime katkı sağlayabilmek yüzde 8,0, arkadaş ve çevre edinmek yüzde 5,9 ve bilinir/popüler bir şirkette çalışmak 0,5 ile diğer faktörler olarak sıralandı.

Gençlerin başarı kavramına yönelik algıları incelendiğinde ise çoğunluğunun başarıyı kariyer olarak tanımladığı görüldü. Yaklaşık %25 oranıyla kariyer sonrasında saygınlık ve huzur gibi kavramların gençler için başarıyı ifade ettiği ortaya çıktı.

GENÇLER İÇİN İLETİŞİM DEMEK, SOSYAL MEDYA DEMEK 

Araştırma sonuçlarına göre, gençler için sosyal medyada online veya offline arkadaşlarla vakit geçirmek en önemli boş zaman değerlendirme yöntemi. Araştırmada genç katılımcılara “Boş zamanınızı nasıl değerlendirirsiniz?” diye sorulduğunda, yüzde 20,2’si sosyal medyada, yüzde 16,2’si arkadaşlarımla, 14,7’si kitap okuyarak, yüzde 9,1’i konsol oyunları/pc oyunları oynayarak, yüzde 7,9’u spor yaparak, yüzde 7,6’sı ailesiyle, yüzde 5,8’i ev işi yaparak ve yüzde 4,6’sı yalnız kalarak yanıtını verdi.

Gençlere yöneltilen “Gündeme ilişkin haber almak için en sık başvurduğunuz iletişim kanalı hangisidir?” sorusuna ise, yüzde 61,9 sosyal medya, yüzde 18,1 görsel basın ( televizyon kanalları), yüzde 10,1 internet siteleri, yüzde 5,7 yazılı basın (gazete, dergi), yüzde 4,2 komşu ve ailem cevabını vererek kullanılan iletişim kanallarını gözler önüne serdi.

GENÇLERİN GÖZDESİ İNSTAGRAM

Araştırmada gençlerin iletişim araçları ile ilişkisi hakkındaki bulgular arasında, Z kuşağının en sık kullandığı sosyal medya platformu olarak ilk sırada Instagram yer aldı. Gençlerin sık kullandığı sosyal medya platformları sırasıyla şu şekilde; Instagram yüzde 55,2, Twitter 24,2, Tiktok 8,9 Facebook 5,6, Youtube 5,2, Linkedin 0,5, Snapchat 0,3.

ZEKİ VE KOMİK KARAKTERLER İLE KENDİLERİNİ ÖZDEŞLEŞTİRİYOR 

Z kuşağına “Bir dizide veya filmde ne tür oyuncu karakterlerini kendinize daha yakın hissedersiniz?” diye sorulduğunda yüzde 23,8’i zeki, yüzde 22,1’i komik, yüzde 13,9’u hırslı, yüzde 13,6’sı masum, yüzde 11,7’si becerikli, yüzde 6,6’sı kötü ve yüzde 1,8’i güzel olan karakteri kendisine yakın hissettiğini belirtti. Gençler güzel veya yakışıklı olmasından ziyade, zeki ve aynı zamanda komik olan karakterleri kendilerine yakın hissediyorlar.

METEDOLOJİ

Bu araştırma, 30 Nisan - 6 Mayıs 2022 tarihlerinde 15-24 yaş arasındaki 1100 gencin katılımıyla kantitatif araştırma yöntemlerinden CATI “Bilgisayar Destekli Telefon Anket Tekniği” ve CAWI “Bilgisayar Destekli Web Anket Tekniği’’ (Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli) kullanılarak hibrit bir modelle gerçekleştirilmiştir.

Haftanın Öne Çıkanları

Malatya'da 336 bin ton yaş kayısı rekoltesi bekleniyor

2022-06-17 01:18 - Ekonomi

İstanbul'un yıkılan camileri ajanların arşivinden çıktı

2022-06-19 06:55 - Gündem

Seyyar börekçilikle başladığı gıda sektöründe 21 ülkeye tatlı gönderiyor

2022-06-19 22:03 - Ekonomi

Rus kulübüyle anlaşan Rybus, milli takımdan çıkarıldı

2022-06-21 02:58 - Spor

iOS 16'daki CAPTCHA atlatma özelliği her sitede çalışmayacak

2022-06-21 15:09 - Teknoloji

İlhan Palut, Abdülkerim'in takımda kalmasını istiyor

2022-06-16 15:03 - Spor

"1.5 milyon TL'lik mezar" haberlerini gören Diva çileden çıktı: Ölmedim arkadaşlar

2022-06-21 16:44 - Magazin

Külliye'de 3 saatlik ekonomi toplantısı! Son dakika açıklaması

2022-06-21 19:07 - Ekonomi

İsveç'te 'PKK' skandalı! Öcalan'ın fotoğrafı yansıtıldı

2022-06-16 22:59 - Dünya

NFL oyuncularından Jaylon Ferguson, 26 yaşında hayatını kaybetti

2022-06-23 02:59 - Spor

İlgili Haberler

Ünlü kebapçı Bedri Usta'nın acı kaybı! Aldığı haberle yıkıldı!

07:27 - Gündem

Ünlü kebapçı Bedri Usta'nın acı kaybı! Kardeşinin feci ölümü

06:57 - Gündem

İstanbul'da büyük yangın! Müdahale sürüyor

06:48 - Gündem

Deniz ulaşımında çok sayıda sefer iptal oldu

06:43 - Gündem

Bir kentte ulaşıma kar engeli!

01:22 - Gündem

Günün Manşetleri

Gizli belgeler sızdırıldı! Büyük savaş hazırlığı! Kod adı: Operasyon Deutschland

07:12 - Dünya

Ünlü kebapçı Bedri Usta'nın acı kaybı! Kardeşinin feci ölümü

06:57 - Gündem

Deniz ulaşımında çok sayıda sefer iptal oldu

06:43 - Gündem

Çok sayıda füze ve İHA'larla İsrail'in askeri üslerine saldırı! Büyük darbe indirildi

06:18 - Dünya

İzmir'de suya zam yapıldı

04:07 - Ekonomi