Avrasya Tüneli'nin ülke ekonomisine 6 yıllık toplam katkısı 1,2 milyar dolara ulaştı. Böylelikle Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine katkısıyla yatırım maliyetini 6 yılda karşıladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli'nin ülke ekonomisine katkısını aktararak, “Bugün itibarıyla tüneli tamı tamına 100 milyon aracın kullandığı bilgisini sizlerle paylaşmanın haklı gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
İstanbul Boğazı'nın iki yakasını denizin altından birbirine bağlama sevdası Sultan Abdülmecit'in projesi Avrasya Tüneli'nden 100 milyonuncu aracın geçmesi nedeniyle tünel kontrol merkezinde açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı'nın iki yakasını denizin altından birbirine bağlama sevdasının, 1860 yılında Sultan Abdülmecit'in proje hazırlatmasıyla başladığını hatırlattı.
"DÜNYANIN EN ÖNEMLİ VE BAŞARILI MÜHENDİSLİK PROJELERİ"
O günden sonra bir hayal olarak görülen bu projenin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde gerçeğe döndüğünü, Marmaray'da bu proje ile birlikte, ulaştırma alanında dünyanın en önemli ve başarılı mühendislik projeleri olarak tarihteki yerini aldığını söyledi.
İKİ KITA ARASI YOLCUĞU 5 DAKİKAYA DÜŞÜRDÜ
Adil Karaismailoğlu, Avrasya Tüneli hakkında bilgiler verirken, temeli 26 Şubat 2011'de atılan projenin 20 Aralık 2016'da hizmete açıldığını hatırlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
Hizmete girdiği ilk günden itibaren uluslararası saygın kuruluşlardan sayısız ödül alan Avrasya Tüneli ile İstanbul, doğal güzelliğini ve silüetini hiç etkilemeyen, ekolojik dengeleri gözeten, deniz yaşamına zarar vermeyen, çevre dostu bir ulaşım altyapısına kavuştu. İstanbul'un güney aksındaki ulaşım mesafelerini yaklaşık 10 kilometre kısaltarak Asya ve Avrupa yakaları arasındaki yolculuğu 5 dakikaya indirdi. Her gün on binlerce İstanbulluyu bir kıtadan diğerine taşıyor. Bazı çevreler, bu projeyi imkansız bir hayal olarak gördü. Hele hele tek kuruş kamu kaynağı kullanmadan bu projenin tamamlanacağına hiçbiri inanmıyordu. Onların planlamadan, hizmetten anlamadığını zaten biliyorduk da milletimize sunulan hizmete de bu kadar düşmanlık etmelerine şaşırdık doğrusu.
"256 BİN 264 MOTOSİKLET GEÇTİ"
Adil Karaismailoğlu, geçen yıl Avrasya Tüneli'ni kullanan araçların yüzde 93'ünü otomobillerin, yüzde 6'sını minibüslerin ve yüzde 1'ini motosikletlerin oluşturduğunu belirterek, 1 Mayıs 2022 itibarıyla motosikletlerin kullanımına izin verilen tünelden senenin geriye kalanında 256 bin 264 motosikletin geçtiğini bildirdi.
"6 YILDA MALİYETİNİ KARŞILADI"
Avrasya Tüneli'nin zaman, yakıt, emisyon azalımı ve kaza maliyeti gibi etmenlerin etkisiyle günlük çift yönlü seyahatlerde kullanıcıya ortalama 196 TL'lik kazanç sağladığını aktaran Karaismailoğlu, şu bilgileri verdi:
Sadece 2022 yılında 33 milyon saat zaman tasarrufu, 38 bin ton yakıt tasarrufu, 19 bin ton emisyon azalımı, 79 milyon araç-kilometre azalmasıyla oluşan kaza maliyeti tasarrufu elde etmesi sonucunda ülke ekonomisine 6 yıllık toplam katkısı 1,2 milyar dolara ulaşmıştır. Böylelikle Avrasya Tüneli, ülke ekonomisine katkısıyla yatırım maliyetini 6 yılda karşıladı. Duyanlar duymayanlara anlatsınlar lütfen.
AVRASYA TÜNELİ'NDEN 100 MİLYONUNCU ARAÇ GEÇTİ
100 milyonuncu araç sürücüsüne çiçek ve hediye verildi.
Araç sürücüsü Sercan İnal da tüneli açıldığından beri kullandıklarını belirterek, "Çok rahatlattı trafiği. Karşıya geçeceğimiz zaman burayı tercih ediyoruz. Şu anda da çok şaşırdık." dedi.
BİR AY ÜCRETSİZ KULLANIM HAKKI KAZANDI
Öte yandan, Bakan Karaismailoğlu'nun araç sürücüsü Sercan İnal'a tünelden bir ay ücretsiz kullanım hakkı hediye ettiği bildirildi.