Dün, Kazakistan'ın Aktau şehri yakınlarına düşen Azerbaycan Hava Yolları'na ait yolcu uçağının ön soruşturma raporu belli oldu. Uçağın düşmesine Grozni'den fırlatılan bir Rus füzesinin sebep olduğu belirtildi.
"İHA VURULMAK İSTENDİ AMA FÜZE UÇAĞIN YAKININDA PATLADI"
Euronews'e konuşan Azerbaycan hükümet kaynakları, Kazakistan'ın Aktau şehrinde meydana gelen uçak kazasına bir Rus füzesinin neden olduğunu doğruladıklarını söyledi.
Kaynaklara göre füze, Rusya'ya bağlı Çeçenistan'ın başkenti Grozni üzerindeki bir İHA'ya (muhtemelen Ukrayna drone!u) ateşlenmek istendi. Ancak füze, 8432 sefer sayılı uçağa doğru geldi ve yakınında patladı. Söz konusu füze şarapnelleri de uçağa çarptı.
"RUSLAR HASARLI UÇAĞIN GROZNİ'YE İNMESİNE İZİN VERMEDİ, KAZAKİSTAN'A YÖNLENDİRDİ"
Hükümet kaynakları, pilotların acil iniş taleplerine rağmen hasar gören uçağın herhangi bir Rus havaalanına inmesine izin verilmediğini ve Hazar Denizi üzerinden Kazakistan'daki Aktau'ya doğru uçmasının emredildiğini söyledi.
"FÜZE PANTSIR'DEN ATEŞLENDİ"
Bakü merkezli uluslararası yayın kuruluşu AnewZ'nin Azerbaycan hükümet kaynaklarına dayandırdığı haberine göre de füze bir Pantsir-S hava savunma sisteminden ateşlendi.
"RUS SİSTEMLERİ UKRAYNA İHA'LARINI VURMAYA ÇALIŞIYORDU"
Rus kaynaklarına göre ise, Azerbaycan Havayolları uçağı Çeçenistan toprakları üzerinden geçerken, Rus hava savunma güçleri aktif olarak Ukrayna İHA'larını vurmaya çalışıyordu.
ÇEÇEN YETKİLİ İHA SALDIRISINI DOĞRULADI
Çeçen Cumhuriyeti Güvenlik Konseyi Başkanı Hamzat Kadirov da uçağın vurulduğu günün sabahı Grozni'ye bir İHA saldırısı düzenlendiğini doğruladı.
İçinde mürettebat dahil toplam 67 kişinin bulunduğu uçak kazasında, 38 kişi hayatını kaybederken, 29 kişi de sağ olarak kurtarıldı.
TELSİZ KONUŞMALARI DA ORTAYA ÇIKTI
Azerbaycan Havayolları’na ait AHY8243 sefer sayılı uçağın düşüşüyle ilgili yeni telsiz kayıtları, kazanın nedenlerine dair çarpıcı detaylar ortaya koydu. Pilotların uçuş sırasında kontrolü kaybettiği, GPS sinyalinde sorun yaşandığı ve farklı bir havalimanına yönlenme için yardım talep ettikleri belirlendi.
Uçak, Grozni Havalimanı'nın kapanması nedeniyle Bakü'ye dönmek isterken, kokpit ekibi ciddi teknik sorunlarla karşılaştı.
İşte kayda alınabilen telsiz konuşmalarından bazıları:
08.12: Kokpit ekibi, Bakü’ye yönlendirme istediklerini bildirdi.
08.16: Pilot, "Kontrol arızası var, muhtemel kuş çarpması" dedi. Ses karışıklığı nedeniyle mesaj tam anlaşılamadı.
08.17: Pilotlar, Güney Rusya'daki Mineralnye Vody Havalimanı'na yöneldiklerini belirtti. Ancak kontrol kaybı nedeniyle havalimanına iniş yapılamadı.
08.19: Kokpit ekibi, 15 bin feet irtifayı koruyamadıklarını ve kabinde yüksek basınç sorunları olduğunu bildirdi.
08.20: "360 derece döndük, kontrolü kaybettik" mesajı telsiz kayıtlarına geçti.
08.21: Mahaçkale Havalimanı'na yönelmeye karar verildi ancak bir dakika sonra hidrolik sistemlerin bozulduğu rapor edildi.
08.22: Uçağın kontrolü kısa bir süreliğine düzeldi ancak radar bağlantısı 37 dakika boyunca kayboldu.
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnews