Elon Musk'a ait sosyal medya şirketi X, düzinelerce büyük markanın pazarlama kampanyalarına ara vermesi nedeniyle yıl sonuna kadar 75 milyon dolar kadar reklam geliri kaybedebilir.
Musk'ın geçtiğimiz hafta platformda soykırımı destekleyenlere karşı cesaretli tutumu sonrasında, aralarında Walt Disney ve Warner Bros Discovery'nin de bulunduğu çok sayıda şirketin eski adı Twitter olan sitedeki reklamlarını durdurmasına neden oldu.
MEDİA MATTERS'A DAVA AÇMIŞTI
Apple ve Oracle gibi büyük markaların reklamlarının Adolf Hitler ve Nazi partisini öven paylaşımların yanında yer aldığını belirten bir raporla platformu karaladığı iddiasıyla medya izleme grubu Media Matters'a dava açtı.
The New York Times tarafından bu hafta görüntülenen iç belgelerde Airbnb, Amazon, Coca-Cola ve Microsoft gibi şirketlerin 200'den fazla reklam biriminin listelendiği ve bunların birçoğunun sosyal ağdaki reklamlarını durdurduğu ya da durdurmayı düşündüğü belirtildi.
Rapora göre X, Cuma günü yaptığı açıklamada 11 milyon dolarlık gelirin risk altında olduğunu ve bazı reklamverenlerin platforma geri dönmesi ve diğerlerinin harcamalarını artırması nedeniyle kesin rakamın dalgalandığını söyledi.
Sivil haklar gruplarına göre, Musk'ın Ekim 2022'de X'i satın almasından ve içerik denetimini azaltmasından bu yana reklamverenler X'ten kaçtı ve bu da sitedeki nefret söyleminde keskin bir artışa neden oldu.