HABER7
Siyonist sermaye ile özdeşleşen Londra tefecilerinin yayın organı olarak bilinen The Economist, Türkiye’de bir kez daha hüsrana uğradı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a yönelik kara propaganda yayını furyasında hep en önde yer alan İngiliz The Economist dergisi, kurumsal temsil değerindeki sosyal medya kapağında ikinci defa Erdoğan’ı karalamasına rağmen kaybetti.
İLK KAPAK OPERASYONU 6 YIL ÖNCE
The Economist dergisi ilk olarak 2017 yılındaki anayasa değişikliği referandumunda aynı yola başvurdu. Başkanlık Sistemi referandumu öncesinde, seçimin gerçekleştirileceği Nisan ayındaki kapağını “Türkiye diktatörlüğe kayıyor” başlıklı Erdoğan görseliyle hazırlayan The Economist, sosyal medyada da tuhaf bir adım attı. Derginin Twitter hesabına, Erdoğan’a diktatör ithamında bulunulan kapaktaki görsel yerleştirildi.
16 Nisan 2017 tarihinde gerçekleşen anayasa değişikliği referandumunda EVET %51.41, HAYIR %48.59 oranında çıkmıştı. Başkan Erdoğan’ın 1 milyon 379 binlik farkla kazandığı seçim, The Economist’e “kapak” olmuştu.
The Economist'in Twitter kapağında Erdoğan karesi
İKİNCİ KAPAK
İngiliz dergi, aynı yola 2023 seçimlerinde de başvurdu. 14 Mayıs’ta gerçekleştirilen cumhurbaşkanlığı ve milletvekili genel seçimleri öncesindeki sayısında The Economist “Erdoğan gitmeli” ve “Demokrasiyi koru” başlıklarıyla okurlarının karşısına çıktı. Derginin bu kapağı, Twitter’da da kapak görseli yapıldı. 6 yıl önceki seçimlerde uyguladığı planın aynısını devreye sokan The Economist’in Türkiye seçmenini manipüle etme girişimi yine başarısızlıkla neticelendi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan ilk turda %49,5 oy alırken, ikinci turda %52,1’le dış destekli rakibi Kılıçdaroğlu’na 2 milyon 300 bin oy fark attı. Bu sonuç, siyonist sermayeli İngiliz tefecilerinin dergisi The Economist’e “ikinci kapak” olarak tarihe geçti.
The Economist Twitter'a da kapak yaptı! Erdoğan düşmanlığı bitmiyor