Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmelerde özel eğitimde sunulan hizmetin kalitesi kadar erişilebilir olmasının da önemine vurgu yaptı. 2021 yılının sonuna kadar özel eğitim anaokulu sayısını 112'ye çıkartıldığına dikkat çeken Bakan, yeni yılın ilk iki ayında 23 yeni özel eğitim anaokulunu hizmete açtıklarını duyurdu. Bakanlığın yeni açtığı anaokulları ile birlikte özel eğitim anaokulu sayısı 135'e yükseldi. Her ilde en az bir özel eğitim anaokulunun hizmet vermesinin mutluluğunu yaşadıklarını belirten Özer, gelecek için tüm planlamaların tamamlandığını ve 81 ilde atılacak adımların hazırlıkları içinde olduğunu ifade etti. İşte 81 ili kapsayacak Milli Eğitim Bakanlığı planlamasının detayları...
Özel Eğitim Anaokulu Sayısı 300'e Çıkarılacak!
Bakan Mahmut Özer, sadece 28 ilde olan özel eğitim anaokulu sayısının illerde yeni açılan anaokulları ile birlikte sayının 81'e yükseldiğini belirtti. 81 ilde en az bir anaokulu bulunduğunu belirten Özer 2021 yılı sonuna doğru yaygınlaştırdıkları özel eğitim anaokulu sayısının 300'e yükseleceğini söyledi.
Özer " Bu yıl 188 yeni özel eğitim anaokulunu hizmete almayı hedefliyoruz. Bu hedef kapsamında, yılın ilk iki ayında 23 yeni özel eğitim anaokulunu hizmete açtık. 165 yeni özel eğitim anaokuluyla ilgili tüm planlamalarımızı da tamamladık. Bu anaokullarının yapımıyla, özel eğitim anaokulu sayısında önemli bir artış gerçekleştirerek özel eğitim anaokulu sayısını 300’e yükseltmiş olacağız." ifadelerini kullandı.
" Kolayca Erişilebilmesini Sağladık"
Özel eğitimde sunulan hizmetin kalitesi kadar erişilebilir olması gerektiğinin altını çizen Özer, Milli Eğitim Bakanlığının yaptığı çalışma ile birlikte, hizmetin kalitesinin arttığını ve bu hizmetlere 81 ilde vatandaşların kolayca erişebilmesini sağladıklarını söyledi. Özellikle büyükşehirlere ağırlık vererek bu bölgede bulunan özel eğitim anaokulu sayısını artırmaya çalıştıklarını ifade eden Özer " Bu yıl 188 yeni özel eğitim anaokulunu hizmete almayı hedefliyoruz" dedi.
Özel Eğitim Anaokulu Nedir?
Özel eğitim anaokulu, özel ilgiye ihtiyaç duyan öğrencilerin eğitim aldığı okul öncesi bir kurumdur. Otistik, down sendromlu, öğrenme güçlüğü çeken, konuşma yetersizliği olan, dikkat eksikliği bulunan, hiperaktif bir yapıya sahip ve davranış bozuklukları bulunan çocuklar bu kurumlarda eğitim alarak gelişim geriliğini ortadan kaldırabilirler. Örgün eğitime devam eden ancak özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencileri okullarda gören yapan rehber öğretmen, okul yönetici ve sınıf öğretmenleri belirleyebilir.