Yapay zeka kervanına katılan bir şirket de hemen hemen herkesin kullandığı sosyal medya platformu Instagram oldu. Şirketin, kullanıcılara yapay zekalı bir sohbet robotu sunmak için çalışmalara başlatıldığı belirtildi.
Bir mobil geliştiriciye göre Instagram, yapay zekalı bir sohbet robotunu test ediyor.
DİĞER SOHBET ROBOTLARINDAN FARKLI ÇALIŞACAK
Geliştirilen algoritmaya göre, sohbet robotu soruları yanıtlayabilecek, tavsiyelerde bulunabilecek ve kullanıcıların mesaj yazmasına yardımcı olabilecek.
Bu yılın başlarında Snapchat kendi yapay zekalı sohbet robotunu genel olarak olumsuz eleştirilere maruz kalacak şekilde piyasaya sürmüştü.
#Instagram is working on bringing AI Agents (Bots ) to your chats for a more fun and engaging experience️ AI Agents will be able to answer questions and give advice.You'll be able to choose from 30 different personalities. pic.twitter.com/4eWLBbvs8w
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 5, 2023Platformun bir sonraki adımının ne olacağını tahmin etmek için sık sık Instagram'ın kodlarını tersine mühendislikle inceleyen mobil geliştirici Alessandro Paluzzi'nin attığı bir tweet'e göre, sosyal platform soruları yanıtlayabilen, tavsiyelerde bulunabilen ve mesaj yazmaya yardımcı olabilen bir yapay zeka sohbet robotu üzerinde çalışıyor gibi görünüyor.
30 FARKLI KİŞİLİĞİ OLACAK
Paluzzi, kullanıcıların yapay zeka ajanları için 30 farklı kişilik arasından seçim yapabileceklerini söylüyor. Gönderisinde, "kendinizi ifade etmenin en iyi yolunu bulmak" için yaratıcı çözümler sunabileceğini belirtiyor.
Instagram'ın ana şirketi Meta, Messenger, WhatsApp ve Instagram gibi farklı platformlarında yapay zeka kullanımını araştırıyordu. CEO Mark Zuckerberg, insanlara çeşitli şekillerde yardımcı olabilecek yapay zeka kişilikleri yaratmaktan bile bahsetti. Ayrıca Instagram'daki filtreleri ve reklamları iyileştirmek için de yapay zeka kullanıyorlar.
Meta ayrıca Advantage+ gibi, reklamverenlerin doğru kitleleri bulmalarına ve reklamları platformlarında otomatik olarak yerleştirmelerine yardımcı olan araçlara da erişim sağladı. Hatta reklamverenlerin yapay zeka kullanarak reklam oluşturmaları ve test etmeleri için bir yol üzerinde çalışıyorlar.