Reklam pazarının yüzde 68'i dijitalde

Haber 7 - Sosyal medya ve dijital mecralarda yapılan reklamların giderek artması Reklam Kurulu'nu harekete geçirdi. Önceki yıl yayımlanan kılavuza göre sosyal medya influencerları yani içerik üreticilerinin paylaşımları yapay zeka ile denetlendi. öte yandan dijital mecralar üzerind

Ekonomi - 2 yıl önce

Reklam Kurulu'nun yaptığı denetlemelerde reklamlarda yasaklı ürünlere büyük çoğunlukla rastlanmadı. Ancak içerik üreticilerinin reklam belirtisinde bulunmaması gibi eksiklikler belirlendi.

Dijital mecralarda yapay zekayla tarama yapılacak, yasal düzenlemelere uyulup uyulmadığı denetlenecek. Gerekli adımlar atılarak tüketicinin yanıltılmasının önüne geçilecek. Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu ve Reklam Özdenetim Kurulu, dijital mecrada marka reklam veren hesapları ve belirlenen sektörlerde seçilen hesaplarda yer verilen reklam içerikleri için harekete geçti.

Çalışma kapsamında, geliştirilen bir uygulama ile daha önceden belirlenen anahtar kelimeyle sosyal medya hesaplarında tarama işlemi yapıldı ve ön rapor hazırlandı. Reklam Kurulu ile paylaşılan raporda yasal düzenlemelere aykırı reklam yapan sosyal medya içeriği üreticileri hakkında inceleme ve idari denetim yapılacağı da belirtildi.

PAZARIN YÜZDE 68'İ DİJİTALDEDijital mecralar üzerinden yapılan reklamların payı tüm reklam pazarı içinde yüzde 68'lik bir oranla en yüksek paya sahip oldu. Alanın kontrolsüz büyümesinin önüne geçilmesi içinde çalışmalar başlatıldı. Sosyal medya içerik üreticisi yani influencerlara yönelik "sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam ve haksız ticari uygulamalar hakkında kılavuz" yayımlandı. Kılavuza göre reklamlarda sigara, alkol, kumar ve benzeri gibi yasaklı ürünler olup olmadığı denetlendi.

Denetimlerde yasak mal ve hizmetlerin tanıtımının neredeyse hiç yapılmadığı tespit edildi. Tespit edilen bazı aykırılıkların kılavuza göre açık ve anlaşılır şekilde tüketicilere reklam olduğunun belirtilmediğinden kaynaklandığı tespit edildi. Mal ve hizmetlerin örtülü reklamının yapıldığı belirlendi. Denetimler öncesinde paylaşımlarda bu oranın yüzde 67 olduğu ancak Reklam Kurulu'nun influncerları bilgilendirmesi sonrası bu oranın yüzde 29'lara düştüğü de belirlendi. Yapılan denetimlerle tüketicinin yanıltılmaması ve kayıt dışılığın önlenmesi hedefleniyor.

Haftanın Öne Çıkanları

Emine Erdoğan, LGS'ye girecek öğrencilere başarılar diledi

2022-06-04 21:18 - Gündem

Hande Yener, mayolu sahne kıyafetiyle tüm dikkatleri üzerine çekti - Haberler

2022-06-02 16:45 - Magazin

Hamit Altıntop'tan Ferdi Kadıoğlu yorumu

2022-06-05 21:12 - Spor

ŞOK 1 Haziran 2022 Aktüel Kataloğu! Kamp sandalyesi, klima, çadır, oturma grubu ve mobilya ürünleri

2022-05-30 17:35 - Gündem

Süper Lig 2022-23 sezonunun fikstürü ne zaman çekilecek?

2022-06-01 18:20 - Spor

Tolunay Kafkas: Oyuncu yetiştirmek bizim görevimiz olmalı

2022-06-02 20:18 - Spor

Erdoğan'ın İsveç'ten iadesini istediği siyasetçi Emine Kakabaveh ilk kez konuştu

2022-06-05 23:45 - Dünya

Abdullah Çatlı'nın annesi hayatını kaybetti

2022-06-04 00:18 - Gündem

MAÇ ÖZETİ | Türkiye 4-0 Faroe Adaları (Goller, UEFA Uluslar Ligi)

2022-06-04 23:53 - Spor

Galatasaray'a müthiş 6 numara: Axel Witsel

2022-06-02 11:06 - Spor

İlgili Haberler

Pizza devi Türkiye’ye geliyor!

22:08 - Ekonomi

'Aldığımız tedbirlerle otomotiv ve emlak piyasasında ciddi düşüşler oldu'

19:08 - Ekonomi

Google'a kesilen 1,49 milyar avroluk ceza iptal edildi

19:02 - Ekonomi

ABD'de mortgage faizi en düşük seviyede

17:48 - Ekonomi

Sarsılmaz, ana sponsor olduğu İGEF 2024’te!

17:37 - Ekonomi

Günün Manşetleri

Trump'a 3. suikast girişimi mi? Miting yapacağı alanda bomba bulundu!

22:53 - Dünya

Almanya'dan çarpıcı israil kararı! Resmen durduruldu

20:58 - Dünya

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Polonya Meclis Başkanı Holownia'yı kabul etti

18:32 - Politika

Cumhurbaşkanı Erdoğan pastanede vatandaşlarla sohbet etti

18:27 - Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan yeni anayasa açıklaması

16:07 - Politika