Savunma Sanayi Başkanı (SSB) Prof. Dr. İsmail Demir, CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulundu.
Türkiye'nin ürettiği balistik füzelere ilişkin değerlendirmelerde bulunan SSB Başkanı Demir, "Tayfun’u daha önce duyurmuştuk. Çalışma devam ediyor. Çakır dün atış testi yapıldı başarıyla İHA’mızdan atıldı. Hem denizden denize, karadan karaya, şu anda havadan karaya ve denize oldu. Bu seyir füzesi çalışmamız devam ediyor. Kaan uçağımıza gelecek bir modelimizde çalışılıyor" şeklinde konuştu.
İsmail Demir, "Yolculuk devam edecek dedik. Yolculuğun devamını görüyor olacaksınız. Sürpriz kalsın, ‘Ağır abi’ diyelim anlayan anlasın. Karada havada bizi izlemeye devam edin." dedi.
Yunanistan ile Türkiye arasında savunma sanayi alanında bir işbirliği olup olmayacağı sorusuna da yanıt veren Demir, "Yunanistan ile aramızda komşuluk hukuku ile beraber görüşürsek çözülemeyecek meselelerin olmadığını görüyoruz. Gerilimi yükselten hiçbir zaman bir olmadık olmuyoruz da" ifadelerini kullandı.
İsmail Demir'in açıklamasından öne çıkanlar:
Askeri elektronik sanayi diye başlarsak burada çok sayıda ürünü görüyoruz ama elektronik ile başlayalım. Kaan milli muharip uçağını görüyoruz. 5’inci nesilde önemli parametrelerden birisi radar. Uzun menzilli bir radar bekliyoruz. IS radarın geliştirilmesi Aselsan tarafından devam ediyor.
MMU’ya gelene kadar AKINCI ve F-16 modernizasyon projelerimizde kullanılacak. Biz kamera ambargosundan bahsetmiştik. Artık kameraların yerine ikame ettiğimiz bir kamera, bundan sonra ne yapacağız derseniz kameralarımızın Ar-Ge hazırlığı devam ediyor.
"ASELSAN'IN KATKILARI VAR"
Tank namlusunu görüyoruz. Altay tankının namlusu, bir dizi platformda ve kulede Aselsan kontrol teknolojileri ve platformlar var. Elektronik kontrol sistemleri bunun üzerinde. Leoparları, M60’ları görüyoruz. Hepsinin modernizasyonu Aselsan’ın katkıda bulunduğu konulardan bir tanesi.
İnsansız deniz aracını Aselsan yapmıyor ama yapan firmamızla beraber üzerine koyduğu kontrol sistemleri, üzerine koyduğu silah değil bir dizi sensörlerle de elektronik nitelik kazandırıyoruz. Sadece askeri değil sivil alanlarda da kullanılacak, bazen görüntü alacak.
ÇAKIR, SİPER, TAYFUN GİBİ FÜZELER HAKKINDA
Tayfun’u daha önce duyurmuştuk. Çalışma devam ediyor. Çakır dün atış testi yapıldı başarıyla İHA’mızdan atıldı. Hem denizden denize, karadan karaya, şu anda havadan karaya ve denize oldu. Bu seyir füzesi çalışmamız devam ediyor. Kaan uçağımıza gelecek bir modelimizde çalışılıyor.
YUNANİSTAN İLE SAVUNMA SANAYİİNDE BİR İŞ BİRLİĞİ OLUR MU?
Genel olarak Türkiye’de her seviyede biz şunu söylüyoruz. Türkiye’nin amacı barışın hakim olması Ege’nin barış denizi olması. Yunanistan ile aramızda komşuluk hukuku ile beraber görüşürsek çözülemeyecek meselelerin olmadığını görüyoruz. Gerilimi yükselten hiçbir zaman bir olmadık olmuyoruz da.
BUNDAN SONRA SAVUNMA SANAYİİNDE NEREYE GİDECEĞİZ?
Her üründe Aselsan alt yüklenici ile çalışıyor. Ancak böyle yaygın bir ekosistem ile biz bir yere varabiliriz. Çoklu kullanım dediğimiz savunma sanayii lokomotiflik yapıyor ise kabiliyet kazan şirketler diğer sivil alanlarda da çok sayıda ürün üretebilir. Bu çok önemli bir aşama olmuş oluyor.
‘FÜZELERİN AĞIR ABİSİ’ OLARAK İFADE EDİLEN FÜZE TAYFUN’UN ÖNÜNE Mİ GEÇECEK?
Yolculuk devam edecek dedik. Yolculuğun devamını görüyor olacaksınız. Sürpriz kalsın, ‘Ağır abi’ diyelim anlayan anlasın. Karada havada bizi izlemeye devam edin, yazılımsal, donanımsal bir dizi yetkinliği bir alana sürmeye devam edeceğiz. Her ürünümüzde millilik ve yerlilik hazır.
F-16 VE KAAN HAKKINDA
Özgür yolculuğumuz devam ediyor. Blok 40 ve 50’ler devam ediyor. F-16'larımızı modern hale getirdiğimiz gibi bir dizi yerli mühimmatımızı çok rahat şekilde kullanacak hale getireceğiz.
F-16'LAR ARTIK TAMAMEN TÜRK YAZILIMLARI İLE Mİ UÇUYOR?
Özgürleştirmek demek yabancı ürünle uçan sistemde üzerinde kontrol sistemleri, bilgisayarda dışarıya bağımlı oluyorsunuz. Bunun bir adım ötesi siz bunu iyi analiz ettiğinizde görevle ilgili kısımlarında değişiklikler yapabiliyorsunuz. Biz F-16'ların görevlerini bizim istediğimiz şekilde, yapısal modernizasyon yapıp ömürlerini uzatmak, etkinliklerini artırarak radarı, önleme unsurlarını entegre edebileceğiz anlamına geliyor. O da Kaan’a giden yolda basamak.
KIZILELMA, Anka-3 gibi insansız hava araçlarına entegre edeceğimiz sistemin modelleri kullanılıyor olacak. Kaan’a geldiğimizde alanında mükemmel ürünleri görmüş olacağız.