Ortadoğu ve Latin Amerika başta olmak üzere, ABD, Avustralya ve Avrupa’da geniş bir izleyici kitlesine ulaşan Türk dizileri, 300’den fazla yapımı 200 ülkeye ihraç ederek 500 milyon doların üzerinde gelir elde etti.
Dünyada 1 milyar izleyiciye ulaşıyor
Türk yapımları, televizyon ekranlarının yanı sıra dijital platformlarda da büyük bir ilgiyle izleniyor. Uzmanlar, dünya genelinde yaklaşık 1 milyar tekil izleyicinin Türk dizileriyle buluştuğunu tahmin ediyor. Özellikle dijital platformlar sayesinde, Türk dizilerinin ulaştığı ülke sayısı 150’den 200’e yaklaştı.
Netflix verileriyle öne çıkan başarılar
RTÜK lisansıyla Türkiye’de faaliyet gösteren Netflix’in paylaştığı verilere göre, 2021 yılından bu yana 47 Türk yapımı, haftalık Global Top 10 listelerinde kendine yer buldu. Türk dizileri, 92 farklı ülkede en çok izlenen içerikler arasına girdi ve son dört yılda 184 hafta boyunca ülkelerin en iyi 10 içeriği arasında yer aldı.
Turizm ve tanıtıma katkı sağlıyor
Türk dizileri, Türkiye’nin yurtdışında tanıtımı için de önemli bir rol oynuyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği etkinliklerde, dizilerin çekim mekanlarına olan ilgi, ülkenin tanıtımına büyük katkı sağlıyor. Bu mekanları yakından görmek isteyen birçok izleyici, Türkiye’ye seyahat ederek turizme de canlılık katıyor.
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnews