Nüfusa paralel olarak artan araç sayısıyla birlikte Çanakkale Boğazı, özellikle bayram tatillerinin yanı sıra yaz aylarında yaşanan yoğunluğa bağlı olarak uzun bekleme süresiyle geçilebilirken, kış aylarında olumsuz hava koşullarının etkili olduğu günlerde ulaşımda aksamalar yaşanıyor. Tüm bu problemlere kalıcı çözüm üretecek ve boğazda kesintisiz ulaşım sağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete açılması için geri sayım başladı.
26 ŞUBAT'TA AÇILMASI BEKLENİYORAsya ile
Avrupa kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayacak
1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli,
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18
Mart 2017'de atılmıştı. Dünyada etkisini sürdüren Covid-19 salgınına rağmen şantiyede çalışmalar aksamazken, açılışı 18 Mart 2023'te açılması beklenen köprünün de hizmete girme
tarihi bir
yıl erkene alınarak 18 Mart 2022 olarak açıklanmıştı. Son gelişmelerle birlikte hava şartlarının iyi olması
durumunda köprünün 26 Şubat'ta hizmete açılması bekleniyor. Aradan
geçen 5
yıllık süre sonunda Malkara ile Çanakkale
arasında 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolundan oluşuyor.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-14-14732816_o.jpg)
3.1 MİLYAR EUROYA MAL OLDU3.1
milyar euroya mal olan
proje yap-işlet-devret modeliyle
hayata geçirildi. 11 yıl
sonra devlete iade edilecek köprünün yapımı boyunca pandemi koşullarında da en
yüksek güvenlik önlemleriyle birlikte 12 bin
kişi çalışıyor. Her biri 45
metre genişliğinde, 48 metre
uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki tabliye bloklarının bağlanacağı askı halatlarının ana halatlara montaj
işlemi 6
Temmuz 2021'de başlamıştı. 12 Aralık 2021'de de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla, Asya ve Avrupa'daki kule ayaklarının orta açıklığına son tabliye bloğu yerleştirildi.18 MART ÇANAKKALE DENİZ ZAFERİ'Nİ SİMGELEYECEKDünyanın en
büyük asma köprüsü unvanına da
sahip olan köprünün ayakları 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017'de temeli atılan ve Çanakkale'nin Lapseki ilçesine bağlı Şekerkaya ile Gelibolu'nun Sütlüce mevkii arasında yapımı süren
1915 Çanakkale Köprüsü'nün ayakları 16 Mayıs Cumartesi
günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın video konferansla katıldığı
törenle tamamlanmış ve 32 bloktan oluşan köprünün ayak yüksekliği 318 metreye ulaşmıştı.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-2-14732816_o.jpg)
KÖPRÜDE SEYİT ONBAŞI TASVİRİ YER ALACAKKulelerin en ucunda ise Çanakkale Savaşlarının unutulmaz kahramanı Seyit Onbaşı'nın sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisi tasviri yer alacak.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün Cumhuriyet'in kuruluşunun 100'üncü yılını temsilen orta açıklığının
2023 metre olması planlanıyor. Bu açıklık, dünyanın en yüksek kuleler arası açıklığa sahip asma köprü olması özelliğini taşıyor. Köprü hizmete açıldıktan sonra iki yaka arasındaki ulaşım mesafesi 6 dakikaya inecek. Köprünün bölgeye de ciddi faydalar sağlayacağı ve özellikle Lapseki'ye yatırımcı talebinin artacağı öngörülüyor.DEV PROJE ERKEN HİZMETE AÇILACAK1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38
üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115
çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol
hizmet tesisi, 2 bakım
işletme merkezi, 6
ücret toplama istasyonu inşa edilecek. Projeyi üstlenen
Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı
1915 Çanakkale Köprüsü'nün, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacağını bildirmişti. Ancak bu
tarih Şubat ayının son haftasına çekilerek, köprünün hizmete
erken girmesi bekleniyor.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-4-14732816_o.jpg)
AVRUPA'DAN TÜRKİYE'NİN GÜNEYBATISINA KESİNTİSİZ ERİŞİMToplam 324 kilometrelik uzunluğa sahip olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin 4,6 kilometrelik kısmını
1915 Çanakkale Köprüsü, 83,4 kilometrelik kısmını ise Malkara-Çanakkale arasındaki otoyol oluşturuyor. Proje Malkara yerleşiminin güneyinden ve Şarköy ilçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşacak. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce - Şekerkaya mevkileri arasında yer
alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkiine ulaşacak. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tamamlanmasıyla,
Marmara Bölgesi ile Kuzey Ege'yi birbirine bağlayacak. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi'nin bitmesiyle de Avrupa'dan Türkiye'nin Güneybatısındaki endüstriyel bölgelere kesintisiz erişim sağlanmış olacak.İSTANBUL BOĞAZI GEÇİŞİNE YENİ BİR ALTERNATİF OLUŞACAKİstanbul'un, Avrupa ve
Anadolu arasında üstlendiği
ağır transit
trafik yükü hafifleyecek.
Batı Anadolu boyunca halen
İstanbul merkezli Batı-Doğu aksı üzerinde yoğunlaşan trafik yükü Marmara Denizi'nin batı kıyısından güney yönüne
doğru dengelenecek. Çanakkale Boğazı'nı
geçmek için bayram ve
tatil dönemlerinde saatlerce sürebilen feribot bekleme süreleri ile
yaklaşık 1,5
saat ile 5 saat arasında süren seyahat süresi,
altı dakikaya inmiş olacak.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-12-14732816_o.jpg)
TATİLCİLERİN FERİBOT ÇİLESİ BİTECEKMarmara ile Trakya'dan Çanakkale ve Ege Bölgesi'ne
gelen tatilciler, yaz sezonunda her yıl uzun araç kuyruklarından
şikayet ediyordu. Köprünün tamamlanmasıyla birlikte vatandaşlar kuyruk beklemeden Çanakkale Boğazı'nı 6 dakikada geçebilecek.ASYA VE AVRUPA ALTINCI KEZ BİRLEŞTİRİLMİŞ OLACAK1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilmiş olacak. Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü
olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip olacak.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-13-14732816_o.jpg)
TAŞIMACILIKTA SÜRELER VE MALİYETLER DÜŞECEKProje'nin hizmete girmesiyle birlikte, taşıt işletme maliyetleri ve yolculuk
süresi açısından kazanımlar sağlanacak. Yük
taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracattaki
zaman maliyeti azalacak. Çanakkale, şanlı
tarihine ve 21. Yüzyıl'a yaraşır bir eser projeye kavuşacak. Çanakkale, kentin önemi ve dinamiğine uygun,
estetik ve çağdaş bir asma köprü ile taçlanacak.ULUSAL VE ULUSLARARASI TURİZM CANLANACAKAvrupa ülkeleri, Balkanlar ve özellikle
Yunanistan ve
Bulgaristan ile
ticari ilişkilerin yanı sıra kültürel etkileşim de
olumlu etkilenecek. Kınalı -
Tekirdağ - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu'nun, Gebze-İzmir Otoyolu'na bağlanması ile İzmir, Aydın,
Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafe kısalacak ve turizm sektöründe
gelişme sağlanacak.
![1915 Çanakkale Köprüsü açılış için gün sayıyor! Karşıdan karşıya geçiş süresi 6 dakikaya inecek](https://foto.haberler.com/haber/2022/02/14/1915-canakkale-koprusu-nde-asfaltlama-calisma-5-14732816_o.jpg)
VİZYON 2023, ÖNEMLİ HEDEFLERİNDEN BİRİNE ULAŞACAKProje, Türkiye'nin ulusal kalkınma hamlesinin belgesi niteliğindeki Vizyon 2023 Master Planı'nda öngörülen
yurt sathında karayollarının iyileştirilmesi hedefinde
önemli bir rol oynayacak.TARİHİ İPEK YOLU'NU CANLANDIRACAKProje, tarihi İpek Yolu'nu canlandırarak "Bir Kuşak Bir Yol Projesi" kapsamında, Türkiye'nin öncülük ettiği 'Orta Koridor' girişiminin bir parçası olarak, Pekin'den Londra'ya kesintisiz bir ticaret
yolu oluşturma
hedefine doğrudan katkı sunacak.İhlas
Haber Ajansı - Ekonomi 1915 Çanakkale Köprüsü, TEM Otoyolu, Çanakkale, Türkiye, Ekonomi, Güncel, Haberler
Editor : Esha Haber