Teknoloji

Apple, iPhone'lardaki reklam sayısını artırmaya hazırlanıyor

Haber 7 - Teknoloji devi Apple,'ın, App Store içerisindeki reklam sayısını artıracağı zaten biliniyordu. Ancak son gelen haberlere göre dev şirket yalnızca App Store içerisindeki reklamları artırmaya hazırlanmıyor.

Apple, iPhone'lardaki reklam sayısını artırmaya hazırlanıyor
15-08-2022 10:20
Google News

Apple, geçtiğimiz haftalarda App Store‘dan daha fazla gelir elde etmek ve geliştiricilerin uygulamalarını öne çıkarma konusunda farklı imkanlar yaratmak adına yeni bir adım attı. Bu adım kapsamında uygulama marketine yeni reklamların geleceği duyuruldu.

Şimdiye kadar reklamları arama temelinde sunan Apple, yeni dönemde uygulama sayfalarının en altında başka uygulamaların reklamlarını yerleştirmeye başlayacak. Şirket aynı zamanda market açıldığı zaman karşımıza çıkan “Bugün” kısmına da uygulama reklamları almaya başlayacak.

App Store reklam örnekleri

Reklamların altına “reklam” olduğunu açık olarak belirtecek firma, ortaya çıktığı kadarıyla reklamları diğer uygulamalarına da genişletecek. Bloomberg’in haberine göre Apple, iPhone’lar ve diğer ürünlerde yerleşik olarak gelen uygulamalarda da reklam gösterecek.

Bu bağlamda Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler uygulamalarında da reklamların karşımıza çıkacağı aktarılıyor. Servisleri ve uygulamalarındaki reklamların sayısını artırma konusunda birçok farklı test yaptığı aktarılan teknoloji devi, kaynaklara göre ileride reklamları Apple TV+ içerisine de getirebilir. Hatta firmanın burada birçok rakibi gibi daha ucuz ancak reklam destekli bir abonelik paketi dahi tanıtabileceği iddia ediliyor. 

Apple'ın reklam işini agresif bir şekilde genişlettiğine dair çok fazla işaret bulunuyor. Blomberg'den Mark Gurman'a göre, Apple Reklam Platformları Başkan Yardımcısı Todd Teresi'nin yılda yaklaşık 4 milyar dolar gelir elde etmeyi hedeflediğini söylediğini iddia etti. Bu, Apple'ın mevcut reklam gelirini üç kat artırmayı hedeflediği anlamına geliyor.

Apple, son çeyrekte 83 milyar dolar gelir ve 19,4 milyar dolar net kâr açıkladı. Sadece üç aylık dönemde elde edilen bu rakamlarla şirket tüm rakiplerini yine geride bırakmayı başardı. Pandeminin etkisi, diğer olumsuzluklar ve bozulan / maliyeti artan tedarik hatlarına rağmen iyi bir çeyrek dönemini daha geride bırakan teknoloji devi, en çok geliri yine iPhone’lar üzerinden elde etti.