Politika

Araştırma ortaya çıkardı! Seçmen net olarak gördü: İşte Altılı Masa'nın imajı

Areda Survey'in 10 bin 136 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırma Altılı Masa'nın imajını ortaya koydu. Areda Survey Genel Müdürü Yusuf Akın, anket sonucunu Haber7'ye değerlendirdi.

Araştırma ortaya çıkardı! Seçmen net olarak gördü: İşte Altılı Masa'nın imajı
16-04-2023 16:03
Google News

Haber7 – ÖZEL

Areda Survey Genel Müdürü Yusuf Akın, son yaptıkları araştırma sonuçlarını Haber7 ile paylaşarak önemli açıklamalarda bulundu.

SON ANKET SONUCU: ERDOĞAN İLK TURDA KAZANIYOR

12-14 Nisan tarihlerinde Türkiye genelinde araştırma gerçekleştirdiklerini kaydeden Yusuf Akın, anket çalışmasına 10 bin 136 kişinin katıldığını söyledi. Cumhur İttifakı’nın adayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yüzde 50,8 oy oranına sahip olduğunu belirten Akın, Millet İttifakı’nın adayı CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun yüzde 43,1, Memleket Partisi lideri Muharrem İnce’nin yüzde 4,5 ve Ata İttifakı’nın adayı Sinan Oğan’ın yüzde 1,6 oranında destekçi bulduğunu kaydetti.

Katılımcılara seçimin ikinci tura kalması halindeki tercihleri sorulduğunu da belirten Akın, Erdoğan’ın yüzde 52,6 ve Kılıçdaroğlu’nun yüzde 47,4 oranında oy aldığını açıkladı.

ALTILI MASA MOTİVASYON KAYBETTİ

Anket çalışmasını değerlendiren Akın, “Altılı Masa’nın kurulduğunda muhalefet seçmenini motivasyonu çok daha güçlüydü. Bir arada olma hali yüksek bir motivasyon oluşturuyordu. Bir sonuca ulaşması çok mümkündü. Fakat bir istikrarı, ortaya konulmuş iradeyi ve karizmatik bir lideri ortaya çıkartamadıklarından dolayı bir değerlendirmemiz var. Sayın Kılıçdaroğlu’nun cumhurbaşkanlığı adaylığının açıklanmasının sona bırakılması Altılı Masa için bir dezavantaj oluşturdu diyebiliriz. Onlar için motivasyon kaybına sebep oldu.” dedi.

Areda Survey Genel Müdürü Yusuf Akın

MUHALEFET SEÇMENLE ÇOK DOĞRU İLETİŞİM KURAMADI

Altılı Masa’nın seçmenle iletişim kuramadığını ifade eden Akın, “Altılı Masa’nın ilk kurulduğundan cumhurbaşkanı adayının Kılıçdaroğlu olduğu açıklanana kadar geçen sürede çok doğru iletişime tabi kalmadılar. Birbirlerine ilişkilin kötü atıflarda bulunan muhalefet liderlerini gördük. Bunlar seçmen için iyi simgeler oluşturmuyor.” diye konuştu.

“KAVGALI EVE KIZ VERİLMEZ”

Muhalefet blokunun çok fazla kafa karıştıran söylemlerde bulunduğunu vurgulayan Akın, “Seçmen; karizmatik lider, ekibini doğru yönetebilecek ve her zorluktan Türkiye’yi çıkartabilecek bir muhalefet bloğunu göremedi. Kamuoyunda dile getirilmişti; ‘Kavgalı eve kız verilmez.’ ‘Bunlar burada duruyorlar ama çok da iyi anlaşamıyorlar.’ Bunu seçmen çok net gördü.” ifadesinde bulundu. 

STRATEJİK HATALAR YAPTILAR, ÖNGÖRÜLEBİLİR VİZYON ORTAYA KOYAMADILAR

Stratejik hatalar yapmasalardı, şu anki pozisyondan daha iyi olma ihtimalleri vardı.” diyen Akın, şunları söyledi:

“Altılı Masa’nın kurulduğu süreçte tüm dünya ile birlikte pandemi krizi yaşadık. Daha sonra bunun da mirasıyla birlikte ekonomik dar boğaza girildi. Bununla birlikte geçtiğimiz sene bu zamanlarda Rusya-Ukrayna savaşı başlamıştı. Yani Altılı Masa’nın ilk kurulduğu dönemde Türkiye’de ekonomi, sınır güvenliği ve gıda güvenliği ile ilgili bazı sıkıntılı pozisyonlar da vardı. Öngörülemezlik durumu vardı. Burada Altılı Masa, öngörülebilir bir vizyon ortaya koyabilseydi, bunu daha net ifade edebilseydi, muhalefet tabanındaki hareketliliği, konsadilasyonu çok daha güçlü sağlar ve bu motivasyon çok daha farklı sonuçlar getirebilirdi.”

SEÇMEN NEZDİNDE ERDOĞAN ZOR ZAMANLARIN ADAMI

Erdoğan’ın seçmenin gözünde zoru başarabilen bir lider olduğunu dile getiren Akın, şöyle konuştu:

“İyisiyle kötüsüyle aldığı eleştirilerle, buna rağmen deneyimleri net bilinen bir Recep Tayyip Erdoğan var. Seçmenin zihninde kesinlikle karizmatik bir lider imajı var. Zoru başaran, zorun üstesinden gelebilen, net bir şekilde söyleyebileceğimiz zor zamanların adamı, tırnak içerisinde ‘kahraman’ imgesi var. Diğer tarafta ise bir araya gelmekte zorluk çeken ve her kafadan bir sesin çıktığı, kabaca seçmenin uzaktan baktığında bir uğultu duyduğu, tek yeknesak bir ses duyamadığı grup var. Bu tarafa bakıldığında ise Sayın Cumhurbaşkanı’nın liderliğinde senfoniyi yöneten orkestra şefi gibi elinde bir çubuk senfonik ve çok daha anlaşılır gür bir ses ortaya çıkıyor. Doğal olarak da seçmenin bu yönde oy davranışında bulunması makul olarak karşılanabilir.”

HDP BİRLİKTELİĞİ VE KÜÇÜK PARTİLERİN CHP LİSTESİNDE OLMASI MOTİVASYON KAYBI

Küçük partilerin aday çıkarmadan CHP listelerinden girmesi de kendi seçmenlerine motivasyon kaybı yaşatıyor.” diyen Akın, HDP birlikteliğinin seçmeni olumsuz yönde etkilediğini söyledi. Muhalefet seçmeninin sandığa gitmeyebileceğini belirten Akın, “Muhalefetin HDP birlikteliği de motivasyon kaybına ve sandığa gitme eğiliminde bir isteksizliğe sebebiyet veriyor.” dedi.

“ALTILI MASA’DA KAVGA VAR” İMAJI

Anadolu insanının olayları ferasetiyle  süzgeçten geçireceğini belirten Akın, şu ifadelerde bulundu:

“Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın oylarının arttığı dönemde hep diğer tarafta negatif bir hareketliliğin olduğunu görüyoruz. Daha bir ay önce Altılı Masa için “Millet 5’ten büyüktür”, “Burada bir dayatma var”, “Kumar masası”, “Noter masası” ifadeleri kullanıldı. Bunlar seçmenin zihninde kabaca bir imaj oluşturuyor: ‘Burada kavga var. Burada bir arada olmayan bir masa var. Yokken bu kadar kavgalılar, Ortada bir şey olsa bunların kavgasını büyüme potansiyeli yüksektir.’ Seçmenin bu yönde değerlendirmesi var. Seçmen fotoğrafa bakar. Anadolu insanı, ferasetiyle olayları süzgeçten geçirir. Kim ne dedi, ne konuştu, ne yaptı ona bakar, değerlendirmesini de buna göre yapar.”

Geçtiğimiz seçimlerde bedava traktör vaadiyle ilgili 'onu çarpıcı olsun diye söyledim' diyerek seçmeni kandırdığını itiraf eden CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel, 14 Mayıs Genel Seçimleri'ne 1 ay kala bu kez

MUHALEFETİN İNANDIRICILIĞI YOK

Altılı Masa’nın seçmene güven vermediğini sözlerine ekleyen Akın, sözlerine şunları ekledi:

“İnandırıcılık olması lazım. Sayın Cumhurbaşkanı’nın verdiği vaatlerde geçmişte yaptıklarından kaynaklı olarak seçmenin bu vaatlere olan güvenini görüyoruz. Seçmenin oy verme davranışını en önemli etkileyen 2 faktör, güven ve vaattir. Siz seçmene bir şey vaat etmelisiniz ve seçmenin bu vaatlerin gerçekleşeceğine dair güvenmesi lazım. Muhalefetin verdiği vaatler ve bu vaatleri gerçekleştirmesine dair seçmen nezdindeki oluşan güven çok düşük oranlarda.”