Ekonomi

Bakanlık, ünlü markanın 'tek yıkamada geçer' yalanını ifşa etti! Ünlü markaya dev ceza...

Ekonomi - Ticaret Bakanlığı ünlü deterjan markası “Ariel” hakkında duyanları şaşkına çeviren bir gerçeği gözler önüne serdi. Reklamlar ile tüketiciyi yanılttığı iddiası ile bakanlık tarafından ürünler mercek altına alındı.

Bakanlık, ünlü markanın 'tek yıkamada geçer' yalanını ifşa etti! Ünlü markaya dev ceza...
10-03-2025 12:18
Google News

Gelen bir şikayet sonrasında harekete geçildi ve markanın reklamında 1 ölçekte temizlendiğini iddia ettiği leke, Bakanlığın yaptığı testte 8 yıkamada çıktı. Rakip ürünlere göre az deterjanla daha iyi temizlik sağladığını ileri süren şirket, yanıltıcı reklam nedeniyle dev para cezasına çarptırıldı.

Ticaret Bakanlığı, yanıltıcı reklamlara karşı yürüttüğü denetimlerde bu kez ünlü temizlik markası Ariel'i mercek altına aldı. Procter & Gamble firmasına ait "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" toz deterjanının televizyon reklamları, tüketicilerden gelen şikayetler üzerine incelendi. Reklamlarda, markanın rakiplerinden daha az deterjanla daha iyi temizlik sağladığı iddia edilirken, yapılan analizlerde bu ifadelerin gerçeği yansıtmadığı tespit edildi.

İDDİALAR İSPAT EDİLEMEDİ

Reklam Kurulu tarafından yürütülen incelemede, markanın reklamlarında "hane halkı tercihlerine göre rakipleri 2 ölçek kullanırken, Ariel'in 1 ölçekle temizlik sağladığı" yönünde bir sunum yapıldığı belirlendi. Ancak bu iddiaları desteklemek amacıyla sunulan IPSOS raporunun geçerli olmadığı, karşılaştırmalı testlerin de doğru koşullarda yapılmadığı tespit edildi.Kurul raporunda, Ariel'in 'daha az ölçek kullanımı' ve 'bütçe tasarrufu' gibi üstün performans iddialarını bilimsel olarak ispatlayamadığı vurgulandı.

TEK YIKAMA İDDİASI ÇÜRÜTÜLDÜ

Reklamda, deterjanın bir ölçekle tek yıkamada çeşitli lekeleri çıkardığı öne sürülürken, yapılan testler bu iddiayı da çürüttü. Kurul tarafından yapılan analizde, kirletilmiş çarşafların 8 kez yıkandığı tespit edildi. Bunun, ilgili yönetmeliklere aykırı olduğu ve tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirildi.

2,2 MİLYON LİRA CEZA VE REKLAM DURDURMA KARARI

Ticaret Bakanlığı, yapılan incelemeler sonucunda Procter & Gamble şirketine 2,2 milyon lira idari para cezası uygulanmasına ve ilgili reklamların durdurulmasına karar verdi.

Bu karar, yanıltıcı reklamlarla mücadelede önemli bir adım olarak değerlendirilirken, tüketicilerin satın alma tercihlerinde daha bilinçli olmaları gerektiği vurgulandı.

#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnews
Editor : Eshahaber
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray2668+37
2Fenerbahçe2561+40
3Samsunspor2650+14
4Beşiktaş2444+15
5Eyüpspor2643+11
6Göztepe2536+10
7Başakşehir FK2536+7
8Çaykur Rizespor2633-10
9Antalyaspor2633-17
10Trabzonspor2532+9
11Gaziantep FK2432-1
12Kasımpaşa2632-6
13Alanyaspor2631-8
14Konyaspor2628-8
15Sivasspor2627-11
16Bodrum FK2627-11
17Kayserispor2527-18
18Hatayspor2516-18
19Adana Demirspor26-2-35
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ