Google, haziran ayındaki aramalar için yeni bir rapor yayınlandı. Haziran ayında Google kullanıcıları tüm dünyada görülen finansal belirsizlik ve yüksek enflasyonun etkisini nasıl azaltabileceği üzerine aramalar yaptı.
Kullanıcılar enflasyon ve potansiyel bir resesyon gibi birden fazla krizle aynı anda başa çıkmaya çalıştıklarından tüketici davranışlarında global ölçekte bir sapma olduğunu gözlemlendi. Tüketicilerin maliyetleri azaltmak için yaptığı "1 alana 1 bedava" aramaları geçen yıla göre yüzde 60, "mevcut kullanıcılar için promosyon kodu" ise yüzde 100 arttı. Bunların yanı sıra kullanıcıların "kredi kartının avantajları" ve "bugün satın almak için en iyi hisseler" gibi konuları keşfederek finansal okuryazarlıklarını da artırmaya çalıştığı tespit etti.
Ayrıca, kullanıcılar "en ekonomik yakıt tüketimi", "fiyatları düşecek mi" ve "almak için uygun zaman" gibi sorgularla harcama yapmadan önce satın alma işlemleri konusunda bilgi almak için Google çok fazla arama gerçekleştirdi.
Öte yandan, çok kanallı yaklaşıma geçişte artış yaşanıyor. "Online elbise alışverişi", "teslimat uygulaması", "alışveriş merkezleri" ve "açık mağaza" gibi çevrim içi ve çevrim dışı alışverişe yönelik aramaların artmaya devam ettiği görüldü.