HABER7
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin AK Parti döneminde inşasına başlanan metrolarla ilgili kimi noktada çalışma yapamayan, kimisinde faaliyetleri ilerletemeyerek ‘stop’ düğmesine basan CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun metro trajedilerine bir yenisi daha eklendi.
ÖNCE KAPATTI
İlk imzaları 2017 yılında merhum Kadir Topbaş tarafından atılarak süreci başlatılan Sancaktepe-Çekmeköy-Sultanbeyli metrosunu 2019 yılından bu yana keşmekeş hale getiren CHP’li İmamoğlu yönetimi, 2023 Nisan’ında metro şaft tünelini moloz dökerek kapattı.
Etrafı reklam panolarıyla çevrili metro şantiyesindeki “çalışmama” faaliyeti kapsamında İBB’ye ait hafriyat kamyonlarının devasa büyüklükteki şaft tüneline moloz döktüğü havadan görüntülendi.
SONRA AÇTI
Daha önce bir benzerine Sancaktepe’de rastlanan bu tuhaf uygulamanın nedeni anlaşılamazken, İBB’den konuya ilişkin tatmin edici hiçbir açıklama yapılmadı.
Aradan geçen 3 aylık zaman diliminin ardından İBB ekipleri yine şantiyeye girdi. İBB, Sultanbeyli’deki metro sahasında Nisan ayında molozla kapattığı şaft tünelini yeniden açma çalışması başlattı.
Metro sahasına giren kepçe ve kamyonlarla şaft içerisindeki molozu çıkarmaya çalışan ekiplerin söz konusu alanı 3 ay önce neden toprakla doldurduğu, şimdi ise neden tekrar boşalttığına anlam verilemedi.
DURAK DURAK METRO AÇACAK
Yerel seçimlerin yaklaştığı süreçte metro şovu yapmaya hazırlandığı belirtilen İmamoğlu’nun bu kapsamda çalışma yürüterek, bitirilebilecek metroları tamamlamayı, birkaç durak bazlı da olsa metro açılışı yapmayı hedeflediği ifade ediliyor.
Aynı taktiği M9 İkitelli-Ataköy metro hattında hayata geçiren İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 9 hatlık çalışmada sadece 2 durağı tamamlayıp “1. Etap açılışı” söylemiyle açılışını yapmıştı. 29 Mayıs 2021 tarihinde hattın sadece Masko ve Bahariye durakları açılmıştı. İmamoğlu, açılışı yapılan metrolar listesine bu metroyu da ekleyerek tamamen bitirilerek hizmete alınmış gibi algı oluşturuyor. |
METRONUN REKLAMI VAR KENDİSİ YOK
Görev süresi boyunca reklam ve PR üzerinden faaliyet yürüten CHP’li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun metro vukuatları bitmek bilmedi.
Şantiye bölümünde hiçbir çalışmanın olmadığı Tuzla-Kaynarca-Pendik metro hattı güzergahındaki reklam panoları İBB tarafından bir yılda 10’uncu kez değiştirildi.
İmamoğlu, Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu ve Başakşehir-Kayaşehir Metrosunu yapamayıp Ulaştırma Bakanlığı’na devretti. İki metro da Ulaştırma Bakanlığı tarafından bitirilerek İstanbulluların hizmetine alındı.
İmamoğlu İBB’si, Sancaktepe-Yenidoğan Metro, Yenikapı-Sefaköy Metro, Kirazlı-Halkalı Metro hatlarının inşaatını sürdüremeyip durdurdu.
Projesi, izinleri ve finansmanı hazır olan Kağıthane-İstinye Metrosu’nda hiçbir çalışma yürütülmedi.
Editor : Eshahaber