Ülke TV'de yayınlanan ve Turgay Güler'in sunduğu ve M5 Dergisi Ankara Temsilcisi Yusuf Alabarda'nın konuk olduğu "Sıradışı Strateji" programında 1915 Çanakkale Köprüsü ve gündemdeki gelişmeler ele alındı.
Programda 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Yap İşlet Devret modeliyle yapılmasından dolayı hükümeti eleştiren CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun, 2009 belediye seçimlerini sırasında katıldığı televizyon programında, bu modeli övmesi konuşuldu.
Kılıçdaroğlu, söz konusu yayında, İstanbul'un metro sorununu 8 yılda daha fazla kilometre ile çözme vaadinde bulunurken, bunu Yap İşlet Devret modeli ile gerçekleştireceğini söylüyor.
"BUGÜN ULAŞTIRMA BAKANLIĞI ŞEHRİN METRO HATTINA DESTEK VERİYOR"
Kılıçdaroğlu'nun bu çelişkili söylemlerine değinen Güler, "Bugün Ulaştırma Bakanlığı bu şehrin metro hattına destek veriyor. Sen bir gram yapamadım. Oraya 'U' yazınca da zoruna gidiyor" yorumunda bulundu.
Güler, "Pahalı olacağını yıllar önce kendisi söylüyor zaten" dedi.
Alabarda ise, Kılıçdaroğlu'nun bu çelişkisine şöyle tepki verdi:
"Çünkü geri ödemesi olacak alıyorsun. Ama adama diyorsun ki Yap-İşlet. O zaman daha ucuz olur. Bu da bir model. Ama sen adama devret diyorsun. Adam da diyor ki devretceksem yaptığım yatırımın parasını geri alayım diyeceksin"
"İSTANBUL'UN YÖNETİMİ 5 YIL SİZDE, BUYURUN YAPIN"
Kılıçdaroğlu'nun "Merkezi hükümetten yardım almaya gerek kalmaksızın altyapı yatırımları yapılabilir, ben İstanbul'un 8 yılda bütün metro sorununu çözerim" sözlerini değerlendirdi. Alabarda, "Merkezi hükümetten destek almadan bütün projelerini İstanbul'da bitir Kemal Bey, 5 yıl boyunca İstanbul'un yönetimi sizde. Aynısını Mansur Yavaş Ankara'da söyledi. Merkezi hükümetten hiçbir şekilde destek almaksızın 58 kilometre metro sözü verdi. Daha kazmayla bir el arabası toprak çıkartılmadı. Bu işler öyle konuşmakla olmuyor. İş başa düştüğünde, taç giyen taş akıllanır misali, Hanya'yı Konya'yı görmüş oluyorsunuz" diye konuştu.
Yap İşlet Devlet modelinin
ALABARDA'DAN ZAFER ARAPKİRLİ'NİN PAYLAŞIMINA YANIT
Muhalif gazeteci Zafer Arapkirli'nin 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yaptığı paylaşıma Yusuf Alabarda'dan çarpıcı bir yanıt geldi.
Alabarda, Arapkirli'nin daha önce yaptığı 'ibrik' paylaşımını hatırlattı.
Alabarda, "İbriğe övgü, Çanakkale Köprüsü'ne yergi... İbriği beğenen adamın Çanakkale Köprüsünü beğeneceğini mi zannediyorsun?" ifadelerini kullandı.
Muhalif gazeteci Zafer Arapkirli, Twitter hesabından 1915 Çanakkale Köprüsü ile ilgili yaptığı paylaşımda "Biri bana, sıradan bir İstanbullu'nun (18 milyon) Ya da bir Ankaralı'nın (6 milyon), ya da bir İzmirli'nin (4,5 milyon) Çanakkale Köprüsü'ne, "niye ve nereden nereye gitmek için kullanacağını" (ve 200 TL ücret ödeyeceğini) anlatsın" ifadelerini kullanmıştı.
Arapkirli'nin bu paylaşımına tepki göster Turgay Güler de şu ifadeleri kullandı:
"Afrin'e dünyanın parmak ısırdığı bir operasyon gerçekleştiriliyor. Ertesi gün ÖSO teröristleriyle Mehmetçik nasıl yan yana olur diyorlar. Marmaray yapıldı, Avrasya Tüneli yapıldı, su sızdırıyor dediler. İstanbul Haavlimanı bitti, "Rüzgar ters esiyor" buraya havalimanı yapılmaz dediler"
1915 Çanakkale Köprüsü'ne yönelik eleştirilere yanıt veren Alabarda, "Bunların farklı bir versiyonu çıktı dedi ki bizim tek amacımız Bodrum'a daha hızlı gitmek mi? Bu bir yazlıkçı kafasıdır. Halbuki Çanakkale Köprüsü ona tekabul etmez. Çünkü Marmara'nın etrafını ring şeklinde kuşatması için, Çan'ı Yenice'ye bağlayan Balıkesir istikametinin otoyol projesinin yapılması lazım. Bu ne anlama geliyor? Güney Marmara ve Ege Bölgesi diye bir mefhum var. Türkiye, Edirne'den başlayarak, Suriye ve Irak sınırına kadar bir otoyol projesine hayata soktu. Bunda merhum Turgut Özal'ın zamanında önemli katkılar sunduğu İzmir-İstanbul otoyolu, bunun dışında da özellikle son 20 yıl içerisinde İstanbul'dan İpsala ve Bulgar hududuna bağlanan otoyolu, ve bunun YSS Köprüsü ile demiryolu geçişiyle dahil olmak üzere ve yerin altından da Avrasya Tüneli dahil olmak üzere bağlantı geçişlerinin yapılması... Dolayısıyla Balkanlar'dan ve Avrupa'dan gelen o lojistik hattının Türkiye'ye giriş yaptıktan sonra sıkıntısız bir şekilde Ortadoğu, Kafkasya ve Türkistan Coğrafyası ve daha Çin'e açılacak hattının yapılması gerekiyordu" diye konuştu.
Erdoğan'a veryansın eden Kılıçdaroğlu Yap İşlet Devret'i böyle savunmuştu
BU HAT NEDEN ÇOK ÖNEMLİ?
"Bu hat neden çok önemli?" diyen Alabarda, şöyle devam etti:
"Bu hat neden çok önemli? İki tane hat var, biri Kuzey Aksı biri Güney Aksı. Kuzey Aksı Ukrayna topraklarından gidiyordu. Sadece Ukrayna üzerinden Çin'in geçtiğimiz yıl pandemiye rağmen trenler vasıtasıyla yapmış olduğu ihracat 75 miylar dolar. Tabii şu an orada akış durdu. Bu akış nereye kayıyor, Güney Aksına, yani Türkiye'ye... Türkiye'de 28 bin kilometre duble yolları kazandırmamış olsanız, Asya'dan Avrupa'ya hangi yoldan ticaret yapacaksınız"
Editor : Eshahaber