Birçok teknoloji devi firma yakın bir gelecekte kendi metaverse evrenini oluşturmak amacıyla artırılmış gerçeklik ürünleri geliştirmeye şu sıralar hız vermiş durumda. Ancak geliştirilen artırılmış gerçeklik ürünlerinin farklı özellikler içermesi kullanıcıların ileride sanal evrenler arsında geçişini zora sokabilir. Bu nedenle kar amacı gütmeyen bir konsorsiyum olan Khronos Group tarafından Meta, Microsoft, Epic Games, Adobe, NVIDiA, Sony ve Unity gibi devlerin katıldığı 'Metaverse Standartları Forumu' düzenlendi.
Forum ile metaverse ile ilgili bir standart oluşturularak kullanıcıların bu sanal evrenler arasındaki geçişinin kolaylaştırılması hedefleniyor. Ayrıca sanal evrende güvenliğin nasıl sağlanabileceği üzerine de planlamalar yapılıyor.
Forumda Meta, Microsoft, Epic Games, Adobe, NVIDiA, Sony, ve Unity olmak üzere birçok şirket katıldı. Ancak metaverse ürünleri de üreten Niantic, Apple, Roblox ve Snapchat gibi büyük şirketler de dahil olmak üzere etkinliğe katılmayan şirketlerde bulunuyor.
Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi uygulamaların sahibi Meta, metaverse için ortak bir standart belirlenmesini savunan en büyük şirketlerden bir tanesi. Meta küresel ilişkiler başkanı Nick Clegg geçen ayki bir blog yazısında, “Bugün bir 'Microsoft internet'i veya 'Google interneti' olmadığı gibi, Meta tarafından çalıştırılan bir metaverse de olmayacak. İnternet gibi, meta veri tabanı da ulusal sınırları aşan birbirine bağlı bir sistem olacak, bu nedenle bir kamu ve özel standartlar, normlar ve kurallar ağı olması gerekecek" açıklamasında bulunmuştu.
Bunun gibi konsorsiyumlar, ancak yeterli sayıda şirket standartlarını benimsediğinde etkili olabiliyor. Ancak bu etkinliklere katılmayan hâlâ birçok firma bulunuyor. Daha önce de aynı amaçla oluşturulan Oasis Konsorsiyumu'na büyük şirketlerden katılmayanlar olmuştu. Bu nedenle gelecekte internet gibi ortak standartların olduğu bir metaverse evreninden bahsetmek için henüz çok erken.