
Ramazan Bayramı tatilinin dokuz güne çıkmasıyla iç pazarda yüzü gülen turizm sektörü temsilcileri, 20 Nisan Pazar gününe denk gelen Paskalya’ya hazırlanıyor. Hem bayramın etkisi hem de Paskalya beklentileriyle ilgili Hürriyet’e konuşan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Akdeniz Temsilcisi Kaan Kavaloğlu, “2025’in ilk ilk ayında yaşadığımız durağanlık, bayramla birlikte harekete dönüştü” dedi.
Son dakika rezervasyonlarına kalmış olsa da dokuz günlük bayram tatilinin yerli pazarı harekete geçirdiğini vurgulayan Kavaloğlu, şöyle devam etti:
“Nevruz ve Ramazan Bayramı sektör içinde ivme yarattı. Yılın ilk üç ayında çeşitli nedenlerle yaşadığımız kayıpları ise Paskalya ile telafi edeceğiz. Ayrıca yine nisan ayı içindeki ‘Hollanda kral tatili’ de bu süreci olumlu yönde etkileyecek. O yüzden 18 milyon hedefimizden sapmayacağız.”
RUSLAR PATIR PATIR SATIN ALIYORLAR
Kavaloğlu, açıklamasında özellikle Rus pazarında işlerin çok iyi gittiğine dikkat çekti. Bu pozitif gelişmeyi ise Rusya’daki ekonomik gelişmelere bağladı. Kavaloğlu, “Yakın zamanda Rusya’da revalüasyon oldu. Ruble, dolar ve Euro karşısında değer kazandı. Bu hareket turizme yansıdı. Biz uzun zaman sonra Rusya’dan erken rezervasyon almaya başladık. Bunu pazarlama stratejisiyle bağdaştırmaya çalışanlar olsa da doğru değil. Ruble değer kazanınca Ruslar yatırım yapar gibi patır patır tatil satın almaya başladılar” ifadelerini kullandı.
Kavaloğlu Alman pazarının da hareketli olduğunu belirtirken, “Bu yıl 3 milyon 500 bin turisti geçeriz diye düşünüyoruz. Elbette FTI’ın eksikliği bizi zorluyor. Çünkü Türkiye lehine rekabet dönemi hayli azaldı” bilgisini verdi.
#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnewsEditor : Eshahaber