YouTube, Haziran ayından itibaren geçici gönderiler için bir özellik olan Hikayeler'i kaldıracağını duyurdu. Kullanıcılar 26 Haziran'dan itibaren Hikayeler yayınlayamayacak.
Hikayeler ilk olarak 2017 yılında Reels adı altında tanıtıldı ve 10.000'den fazla abonesi olan kullanıcılara sunuldu. Instagram'a benzer şekilde (o da konsepti Snapchat'ten almıştı), YouTube Hikayeleri belirli bir süre sonra kayboluyordu; içerik oluşturucular Hikayeleri kanallarını tanıtmak için güncellemeler veya sahne arkası içerikler yayınlamak için kullanabiliyordu.
YouTube, kısa süre önce metin tabanlı bir güncelleme özelliği olan topluluk Gönderilerine erişimi genişletti ve gönderilerin belirli bir süre sonra sona ermesini sağlama özelliğini ekledi. İçerik oluşturucular ayrıca anketleri, testleri, görselleri ve videoları kanallarda bir sekmede görünen Topluluk Gönderileri olarak paylaşabiliyor.
KULLANICILARI SHORTS ÖZELLİĞİNE YÖNLENDİRMEK İSTİYOR
YouTube ayrıca kısa videoların popülerliğini TikTok'un rakibi Shorts'a yönlendirmek için çalışıyor ve geleneksel uzun video içerik üreticilerini de daha kısa içerikler üretmeye ikna etmeye çalışıyor. Şubat ayında YouTube, yenilenmiş bir para kazanma planı kapsamında Shorts'tan elde edilen reklam gelirini içerik oluşturucularla paylaşmaya başladı.
Editor : Eshahaber