Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya, Londra Turizm Fuarı'nda sektöre ilişkin açıklamalarda bulundu. Bağlıkaya, İngiltere'nin Türkiye için çok önemli bir turiz
Avrupa'nın en önemli iki turizm fuarından biri olarak nitelediği Londra Turizm Fuarı'nın tanıtım için çok önemli olduğunu, pazarlama ve satış anlamında daha fazla öne çıktığını aktaran Bağlıkaya, İngiltere'de her iki kişiden birinin yurt dışına seyahat ettiğini dile getirdi.
Bağlıkaya, "Fakat yılda bir kez seyahat etmiyorlar. İngiltere'de 2022'de 71 milyon yurt dışı seyahat gerçekleşti. Türkiye olarak yıl sonunda İngiltere'den 3,7 milyon ziyaretçi ağırlamayı hedefliyoruz. Yani bizim bu pazarda daha çok gidecek yolumuz var. Biz Türkiye'nin daha fazlasını hak ettiğini düşünüyoruz. İngiltere vatandaşları 2022 yılında yaklaşık 58 milyar sterlin yurt dışı harcaması yapmışlar. Türkiye olarak bu harcamanın en az yüzde 20'sine talip olmamız gerekiyor" diye konuştu.
İngilizlerin favori destinasyonlarının genel olarak deniz, kum, güneş tatilinin yapıldığı Antalya, Muğla gibi kentler olduğunu vurgulayan Bağlıkaya, "İngiltere'den gelen misafirlerimizin genel tercihi ve ihtiyaç duydukları tatil modeli belli. Bizim bu pazarda Türkiye'den yeni destinasyonları da tanıtmamız gerekiyor" dedi.
Firuz Bağlıkaya, Türkiye'nin kültür ve gastronomisinin daha iyi tanıtılması gerektiğine işaret etti.
Bağlıkaya, "İstanbul, Türkiye'nin en büyük markası. İstanbul'un çok daha iyi tanıtılması gerekiyor. Kapadokya, Gaziantep, Karadeniz destinasyonları da bu anlamda öne çıkabilir. Bütün seyahat acentelerine, fuarda çok geniş bir alanda yer alan TÜRSAB çatısı altında tanıtım ve pazarlama imkanı veriyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığının da büyük bir alanı var" ifadelerini kullandı.
Editor : Eshahaber