Ekonomi

Yayla Agro Gıda 11-12,13 Mayıs'ta halka arz oluyor

Pirinç ve bakliyat sektörünün Türkiye’de lider, dünyada öncü markası Yayla Agro Gıda, halka arz ediliyor. Halka arz için Garanti BBVA Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum tarafından 11-12-13 Mayıs 2022 tarihlerinde talep toplanacak.

Yayla Agro Gıda 11-12,13 Mayıs'ta halka arz oluyor
10-05-2022 12:40
Google News
Pirinç ve bakliyat sektörünün Türkiye’de lider, dünyada öncü markası Yayla Agro Gıda, halka arz ediliyor. Halka arz için Garanti BBVA Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum tarafından 11-12-13 Mayıs 2022 tarihlerinde talep toplanacak.Abone ol

Yayla Agro Gıda’nın halka arzında  talep toplama başlıyor. Ödenmiş sermayesinin 430.000.000 TL’den 472.600.000 TL’ye çıkarılması nedeniyle artırılacak 42.600.000 TL ve Şirket’in mevcut ortağı Hasan GÜMÜŞ’ün sahip olduğu 28.400.000 TL nominal değerli olmak üzere toplam 71.000.000 TL nominal değerli payın halka arzı için pay fiyatı 12,50 TL olarak belirlendi. Şirketin halka açıklık oranı yüzde 15,02 olacak.  

Stratejik önemi günden güne artan gıda sektöründe faaliyetlerini sürdüren Yayla Agro Gıda; pirinç, bakliyat ve işlenmiş gıda sektöründe 26 yıllık bir geçmişe sahip. Ankara’da küçük bir paketleme tesisinde marka yolculuğuna başlayan kuruluş, bugün Ankara ve Mersin’de bulunan 2 üretim tesisi ve 532 çalışanıyla NielsenIQ 2021 verilerine göre pirinç ve bakliyat sektöründe pazar lideri konumunda. Yayla Agro Gıda, Türkiye’de kendi sektörünün ilk ve tek Ar-Ge Merkezi’ne sahip kuruluş. 

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları ve ihracatçıları listesinde yer alan Yayla Agro Gıda; “Haşlanmış-Aç Kullan”, “Yemek Hazır-Isıt Ye”, “Yemek Hazır-Aç Ye”, “Gurme Fit-Pişir Ye”, “Sebzelim-Pişir Ye”, “Pratik Çorba-Pişir Ye”, “Klasik Bakliyat” ve 28 Dünya bakliyatından oluşan superfood serisi “Gurme” kategorilerindeki ürünlerini geniş bayi ağıyla Türkiye çapında 81 ilde, 9 EDT ve 56 paketli ürün bayisi yanında 60 binden fazla satış noktasında tüketicileriyle buluşturuyor. Globalde ise; T.C. Ticaret Bakanlığı Turquality Marka Destek Programı kapsamında desteklenen, Türkiye’nin dünyadaki gastronomi elçisi Legurme markasıyla da 6 kıtada 65’ten fazla ülkeye katma değerli ürünlerini ulaştırıyor.

Dünyamızın yarınını ve gelecek nesillerin sağlıklı gıdaya ulaşımını her şeyin üstünde tutan Yayla Agro Gıda, çevre duyarlılığı ve modern tarımın yaygınlaşmasına yönelik projelerini “Sürdürülebilir DünYayla” konsepti altında devam ettiriyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik yatırımları, çiftçilerin desteklenmesine yönelik etkinlikleriyle hem çevrenin daha fazla korunması hem de tarımın desteklenmesi konularında da sektörüne öncülük ediyor.

Sektörde ilk “Karbon Ayak İzi Beyan Raporu” alan firmalar arasında yer almanın gururunu yaşayan Yayla Agro Gıda, 2050 yılına kadar “Karbon Nötr” şirket olma hedefini kararlılıkla sürdürüyor.

“Gıdanın Geleceğine Ortak Olmaya” davet eden Yayla Agro Gıda’nın halka arzı için talep toplama, Garanti BBVA Yatırım ve Yapı Kredi Yatırım eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum tarafından gerçekleştiriliyor. Halka arz edilecek toplam 71.000.000 TL nominal değerli payların; 21.300.000 TL nominal değerdeki (%30) kısmı Yurt İçi Bireysel Yatırımcılara, 21.300.000 TL nominal değerdeki (%30) kısmı Yurt İçi Yüksek Başvurulu Bireysel Yatırımcılara, 21.300.000 TL nominal değerdeki (%30) kısmı Yurt İçi Kurumsal Yatırımcılara, 7.100.000 TL nominal değerdeki (%10) kısmı Yurt Dışı Kurumsal Yatırımcılara gerçekleştirilecek satışlar için tahsis edildi. 

Yayla Agro Gıda San. ve Ticaret A.Ş. Hakkında:
1996 yılında kurulan Yayla Agro Gıda San. ve Ticaret A.Ş.; pirinç, bakliyat ve işlenmiş gıda sektöründe faaliyet gösteriyor. Ankara ve Mersin’de iki üretim tesisi bulunan şirket; uluslararası kalite standartlarında ve en son teknoloji ile ürettiği kaliteli, güvenilir ve yenilikçi ürünlerini Türkiye ve dünyanın pek çok ülkesine sunuyor.  Yayla Agro Gıda, NielsenIQ 2021 yılı verilerine göre Türkiye’de kendi sektöründe pazar lideri konumunda yer alıyor.  Şirketin; mevcutta klasik ürünlerde yıllık yaklaşık 1 milyon ton ve paketli hazır yemekte yıllık yaklaşık 35 milyon adet üretim kapasitesi bulunuyor.

Tarladan çatala uzanan tüm değer sürecinde; kalite ve inovasyonu esas alan Yayla Agro Gıda, “Geleceğin sağlıklı nesillerini inşa etme” misyonuyla, katma değerli bitkisel protein kaynağı olan bakliyatları, günümüzün değişen tüketim alışkanlıklarına uygun yenilikçi ürünlere dönüştürerek toplum sağlığına katkıda bulunuyor. 2018 yılında pirinç ve bakliyat sektörünün ilk ve tek Ar-Ge Merkezi’ni kuran şirket, bu alanda da sektöre öncülük ediyor. 

Altı kıtada 100’den fazla ülke ile dış ticaret ilişkisi bulunan şirket, doğrudan satış kanalları ve kendi pazarlama ağı ile ürünlerini müşterileriyle buluşturuyor. Türkiye pazarında ürünlerini 81 ilde, 9 EDT ve 56 paketli ürün bayisi yanında 60 binden fazla satış noktasında müşterilerine ulaştıran Yayla Agro Gıda, yurt içinde marka konumlama stratejisi çerçevesinde Yayla, A’la Çiftçi, İri DANEM ve Yunus markaları ile hizmet veriyor. Yurt dışı satışları Legurme markası ile 65 ülkede yürüten Yayla Agro Gıda, 2020 yılı itibariyle T.C. Ticaret Bakanlığı “Turquality Marka Destek Programı” kapsamında destekleniyor.  

“Sürdürülebilir DünYayla” mottosu ile tüm üretim süreçlerini çevreye duyarlı yapan Şirket; Sıfır Atık Belgesinin yanında kendi sektöründe ilk ve tek Karbon Ayakizi Beyan Raporunu alan firma konumundadır. 


Editor : Eshahaber
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ
TAKIMOPuanAV.
1Galatasaray1234+22
2Fenerbahçe1229+22
3Samsunspor1326+11
4Eyüpspor1322+6
5Göztepe1221+8
6Beşiktaş1221+7
7Sivasspor1318-3
8Başakşehir FK12160
9Çaykur Rizespor1216-8
10Gaziantep FK12150
11Kasımpaşa1315-3
12Konyaspor1315-6
13Antalyaspor1214-9
14Trabzonspor1112-2
15Kayserispor1212-9
16Alanyaspor1211-5
17Bodrum FK1311-7
18Hatayspor127-8
19Adana Demirspor112-16
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ