AK Parti Genel Başkan Yardımcısı, Seçim İşleri Başkanı Ali İhsan Yavuz'un açıklamalarından satır başları:
Anayasa değişikliğine ihtiyaç vardır. Türkiye'de bir tartışma yürütülüyor, çok garipsediğim bir tartışma. Yürütmenin başı Cumhurbaşkanının yetkileri, tek adam tüm yetkiler oraya bağlanmış algısı doğru değil. Cumhurbaşkanlığı sistemi krizler kaoslar oluşmasın diye kurulmuştur. O değişiklikler Türkiye Cumhuriyeti devletine yarasın diye yapıldı.
AYM'NİN CAN ATALAY KARARI
Anayasa başka hükümler de var, 153 ve 158. madde dışında 154. madde de var. 154. maddeyi yok sayamazsınız. Ben 153'e itiraz etmiyorum.
Görev uyuşmazlıkları nedir? Görev kimin, Yargıtay'ın 154. maddeye göre. Görev uyuşmazlığı başka bir şey, nihai karar başka bir şey. Yargıtay'dan sonra bireysel başvuru hakkı var herkesin.
Anayasa Mahkemesi verdiği kararlarla alanını öyle genişletti ki, Süper Temyiz Mahkemesine dönüştü. Öyle yoğun çalışıyor ki baş edemiyorlar. 130 bin dosya bekliyor. Bu seneki dosyalardan 33 bin dosya bekliyor.
Çok istisnai olması gereken konularda da herkes gitmeye başladı. Anayasa Mahkemesi de muzdarip şu anda.
OGÜN SAMAST'IN SERBEST BIRAKILMASI
Bunun bütün teknik boyutlarını bilmek gerekir ki mesele anlaşılsın. Yargı, bir mahkeme önüne gelen dosyada yasayı açar bakar. Kişiye göre yargılamaz. Onun adı Ogün Samast, Ahmet, Mehmet ona bakmaz. Yasa ne diyor, yasaya bakar. Burada Ogün Samast, 17 yaşındaydı dolayısıyla kanunla bu yaşlarla ilgili düzenlemeler koymuş. Yasalar zaman aşımı diye bir şey de koymuş. Bütün dikkatlerimizi biz yürütmeye döndürmüşken bizim başka alanları da konuşmamız gerekir. İstanbul'daki seçim yenileme sürecinde bir hakim çıktı ve tek başına şöyle bir karar verdi. Sandık başkanları için verilen karar uygulandı. Türkiye'de hala hakim. Bir takım garip şeyler ortaya çıkabiliyor.
Ogün Samast ile ilgili söylemiyorum genel olarak söylüyorum. Yargı faaliyetini gerçekleştirenler yasada ne yazıyorsa ona bakmaz zorunda. Bu konularda diyebileceğimiz hiçbir şey olmaz. Aynı zamanda mahkemeler millet adına karar veriyor ya. Türk milleti adına yasaya göre karar verir. Bazı durumlarda milletin hassasiyetine göre karar verebilir.
YEREL SEÇİMLER
Cumhur İttifakı ilkeler ittifakıdır. AK Parti ile MHP kadar kolay anlaşabilecek başka parti olamaz. Partideki herkes milletin lehine karar verir. Azerbaycan noktasında tıpkı Karabağ da aynı yerden bakmadık mı? Gazze konusunda aynı yerden bakmıyor muyuz?
İlkeler üzerinde anlaşan iki siyasi partiyiz. Biz 6 toplantı yaptık, bugün de bu süreci devam ettireceğiz. Belli bir noktaya geldik. O kadar uzun niye çalıştık? Amacımız ne Cumhur İttifakı'nın en fazla belediyeyi alması. Tek başına partileri düşünmüyoruz. Biz öyle bir çerçeve oluşturalım ki MHP'nin tabanına da AK Parti tabanına da çok şık gelsin.
2019 seçiminin aynısı değil ama o seçim bizim için referans.
İSTANBUL ADAYI
MKYK toplandı ve bir takım kararlar aldı. Aday usulü esaslarına ilişkin kararlar aldı. 75 kişi MKYK'mız o neden MYK'ya devredildi, hızlı bir şekilde karar alınsın diye. 26 Kasım'da temayül yoklaması yapacağız ve sonrasında Cumhurbaşkanımızın başkanlığında çalışmalar başlayacak. Bu çalışma olmadığı sürece kimsede isim bilgisi olmaz.
Birisi diyorsa ki şu olacak, bu ancak tahmin olur. Cumhurbaşkanımız Türkiye'yi çok iyi tanıyor, benim fikrim ne kadar olur. Sayın Cumhurbaşkanımız İstanbul'u avcunun içi gibi biliyor. Feleğin çemberinden geçerek buraya geldi. Ne kadar titiz çalışmalarla karar verdiğini tüm Türkiye biliyor. Masaya bir takım bilgiler gelecek ve bazı isimler çok hızlı belirlenecek. İsimler belirlendikçe mi ilan ederiz, yoksa hepsini aynı anda ilan ederiz belli değil.
İl başkanlarının da müracaatını alıyoruz, Kadın ve Gençlik Kolları'nın istifa mecburiyeti yok. Belediye başkanlarının da mecburiyeti yoktur, istifa etmeden adaylığa başvurabilirler.
SANDIK GÜVENLİĞİ
Sandıklarda görevli 5 kişi oluyor. Sistem olarak dünyada bizim kadar güvenli bir sistem yok. Bazı durumlar oluyor, olmasın ama oluyor. Ortaya çıkan sorunları yasa koruyucunun halletmesi gerekir.
Editor : Eshahaber