Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bir dizi program için Bursa'ya geldi. Bursa Emek - Yüksek Hızlı Tren Gar - Şehir Hastanesi Metrosu ve Bursa Hızlı Tren projesi için Mudanya yolundaki hızlı tren üst yapı şantiyesinde saha incelemelerinde bulunan Bakan Karaismailoğlu, daha sonra bir basın açıklaması yaptı.
Bursa, Türkiye’nin gelişiminde her dönem kilit rol üstlenen şehirlerden olduğunu belirten Karaismailoğlu, "AK Parti hükümetleriyle hayata geçirilen önemli yatırımlarla da bu pozisyonunu daha da etkin hâle getirmiştir. Bu nedenle Bursa’nın ulaşım ağını kuvvetlendirecek her projenin öneminin farkındayız. 13 milyarı 'Yap İşlet Devret ' kapsamında olmak üzere Bursa’ya son 20 yılda sadece ulaşım ve iletişim alanında yaptığımız yatırım miktarı yaklaşık 29,5 milyar liradır. Bursa’nın 2003’te 194 kilometre bölünmüş yolu vardı. 600 kilometreye ulaştırdık. Karayolu, Bursa ulaşım altyapısının sadece bir ayağı. Bursa yıllarca demiryolundan yoksun bırakıldı. Biz ise halka hizmet Hak'ka hizmet düsturuyla, milletimize hizmet etme aşkımızla Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı İnşaatı ile Bursa’yı demiryolu ağına entegre ediyoruz" dedi.
18 TÜNEL, 4 DEMİRYOLU KÖPRÜSÜ, 3 VİYADÜK VE 24 KÖPRÜ İNŞA EDİLECEK
"Mudanya Bulvarı’ndaki hızlı tren şantiyesindeyiz. Ağustos 2020’de eksik olan kısımlarının da ihalesini yaptığımız projemizin yeni inşaatına da 4 ay önce başladık" diyen Bakan Adil Karaismailoğlu, "Böylece hızlı tren hattımızın tüm kesimlerinde tam kadro çalışmalar tüm hızıyla yoluna girmiş oldu. Hızlı tren hattı Gürsu, Yenişehir güzergâhını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak müselles hat ile Ankara-İstanbul HT hattına bağlanarak güzel Bursa’mız da hızlı tren (HT) ağına dâhil olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey istasyonlarından geçerek Balıkesir'e ulaşacak böylece Bursa Balıkesir arasında da demiryolu bağlantısı hizmete alınacak. Projemizde yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığı beraber yapılacak. 20 bin 706 metre uzunluğunda 18 adet tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demiryolu köprüsü, 2 bin 445 metre uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre uzunluğunda 24 adet köprü inşa ediyoruz. Toplam 7 istasyon ve 201 kilometre uzunluğundaki hattımız tamamlandığında Bursa demiryolu ağına entegre olacak" diye konuştu.
"PROJEYİ İKİ YIL İÇİNDE TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ"
Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattının bakanlık tarafından yapılmakta olan metronun entegre edilmesi sayesinde Bursalıların hızlı tren erişimi için çok rahat ve dakik bir seçenek sunacaklarının altını çizen Karaismailoğlu, "Projemizi önümüzdeki iki yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Hızlı tren projemiz tamamlandığında 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; zamandan 4,3 milyar lira, karayolu bakım ve işletmesinden 585 Milyon lira, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 10,5 milyar lira olmak üzere hızlı tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik tasarruf 15,4 milyar lira olacak. Hem ulaştırmadaki hem de haberleşmedeki tüm süreçlerde dijitalleşme atağı başlatarak, her anlamda dünyayla senkronize hâle geldik. Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüleri, Kuzey Marmara Otoyolu ve İstanbul Havalimanı gibi dev projeleri hayata geçirerek Bursa’mızı da içine alan Marmara Ringini oluşturduk. İstanbul-İzmir Otoyolu’ndaki Osmangazi Köprüsü de bu dev eserlerimizden biriydi. Köprümüz ve otoyolumuz; İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa ile İzmir’i içeren bölgeye hizmet veriyor. Yani, nüfusumuzun en yoğun olduğu, dünyaya açılan önemli ihracat kapılarından olan bölgeyi daha da canlandırıyor. İnsanımızın, milletimizin refahını artırıyor. Gururla ifade ediyorum; projemiz, ekonomiye değer kattı. Yöredeki Turizm ve sanayinin gelişmesine büyük katkı sağladı. İstanbul-İzmir Otoyolu güzergâhındaki tesisleri, bakım ve işletme merkezleri ile diğer ticari alanlarda binlerce personel, bu projemiz sayesinde istihdam edildi" ifadelerini kullandı.
Ä°STANBUL - Ä°ZMÄ°R OTOYOLUNUN FAYDALARINI ANLATTI
İstanbul-İzmir otoyolunun hizmete girmesinden sonra bu güzergâh üzerinde , 306 yeni işletme belgeli tesis açıldığı belirten Bakan Karaismailoğlu, "31 bin yeni işletme belgeli oda turizme katıldı. 61 bin de yatak eklenen işletmeler, böylece daha uzun bir turizm sezonu geçirdiler. Ticari limanların varlığı nedeniyle Türkiye’den yapılan ihracat ve ithalatın önemli bir kısmının gerçekleştirildiği bölge, ulaşımda sağlanan kolaylıklar sonrasında gelişimini sürdürdü. Proje, üretim sektöründe GSYİH’ye 8,5 milyar lira katkı sunarken, otoyol güzergâhı üzerinde 8 yeni OSB konumlandırıldı. Yatırımcılar için çekim merkezi haline gelen bölgede mevcutta bulunan 13 OSB’de ise 2 bin 635 hektar genişleme yapıldı. Burada da 54 bin personel istihdam ediliyor. İklim koşullarıyla, coğrafyasıyla tarıma elverişli bu bölgemizde; 300 bin dekar ekili alan artışı, üretim hacminde de 408 bin ton artış sağlandı. Hayvancılıkta da küçükbaşta 713 bin, büyükbaşta da 350 bin hayvan artışı görüldü. Otoyol sayesinde tarım arazilerinde üretilen ürünler, tüketiciye çok daha kısa sürede ulaşıyor" şeklinde konuştu.
1915 Çanakkale Köprüsü'nden de söz eden Karaismailoğlu "Üretimin, istihdamın, kalkınmanın, iletişimin altyapısını da milletimize ulaştırılmasını da bizler sağlıyoruz. Sırada 1915 Çanakkale Köprüsü var. 1915 Çanakkale köprümüzü günler sonra hizmete alacağız. Köprümüz sayesinde bölgemiz yükselen Avrasya ve Afrika coğrafyasının ticari kavşak noktası hâline gelecek" dedi.
"EMEK - ŞEHİR HASTANESİ METRO HATTI 2023 İÇİNDE TAMAMLANACAK"
"Bursa Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı projemiz de Bursa açısından yapımı devam eden en önemli projelerimizden biridir. Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı yapımı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan protokol ile Bakanlığımızca devralındı" diyerek sözlerini sürdüren Karaismailoğlu, "Toplam 4 istasyon ve 6 kilometre uzunluğunda olan Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro hattımız, tamamlandığında Bursa'daki raylı sistem uzunluğu 46,7 kilometrede 52,7 kilometreye ulaşacak. İşletmede olan Emek-Arabayatağı Metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya Bulvarı’nı kat ederek, en önemli duraklar olan HT Garına ve nihayetinde Şehir Hastanesine ulaşacak. Böylelikle Bursalı vatandaşlarımızın hastaneye erişimini de kolaylaştıracağız. Metro hattımız Günlük 300 bin yolcuya hizmet verecek. Az önce bahsettiğim yapımı yine Bakanlığımızca devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli HT hattı ile metronun entegre edilmesi projemiz kapsamında 140 bin metrekare alan üzerinde metro depo bakım ve parklanma tesisi de inşa edilecek. Bu yeni tesis, Bursa'nın tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecek. Hattın inşaatı aç-kapa yöntemiyle yapılacak ve bittiğinde; caddelerin altından geçen ve yüzeyde alan işgal etmeyen bir sistem olarak çalışacak. 2023 yılı içinde tamamlamayı hedeflediğimiz metro hattımız faaliyete geçtiğinde çok büyük maddi kazanımlara sahip olacağız" dedi.
Editor : Eshahaber