Esha tv
Ekonomi

E-ticarette en çok şikayet edilen konular açıklandı

Kasım indirimleriyle birlikte en hareketli dönemi yaÅŸayan e-ticaret sektörüyle ilgili verilerini paylaÅŸan Åžikayetvar, 2022’nin ilk 10 ayında en çok ÅŸikayet edilen konuları derledi.

E-ticarette en çok şikayet edilen konular açıklandı
11-11-2022 11:32

Şikayetvar, her yıl alışveriş tutkunlarının ve markaların heyecanla beklediği "Kasım indirimleri"nin başladığı şu günlerde e-ticaret sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen verileri açıkladı.

2022'nin ilk 10 ayının değerlendirildiği raporda tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular yer alırken platformda en çok merak edilen markalar da belli oldu.

ŞİKAYETLERİN YÜZDE 16'SI ÇÖZÜLDÜ

Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırmaya göre 2022'nin ilk 10 ayında platforma toplam 350 bin 21 şikayet ulaştı.

Şikayetlerin yüzde 16'sı Şikayetvar üzerinden çözüme kavuştu. 2022'de şikayetlerin pik yaptığı ay ise 44 bin 674 şikayetle ekim oldu.

BİLGİ ALMAK İÇİN 21 MİLYONU AŞKIN ZİYARET GERÇEKLEŞTİ

2021'in ilk 10 ayı ile 2022'nin aynı karşılaştırıldığında e-ticaret sektörüyle ilgili bilgi almak için platformu ziyaret edenlerin sayısının da arttığı gözlemleniyor.

2021 ilgili döneminde ziyaret sayısı 18 milyon 756 bin 15 iken 2022'de ziyaret sayısı 21 milyon 626 bin 398 oldu.

E-ticaret sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konu satın alınan ürünün ya da hizmetin iptalinde ve iadesinde yaşanan sorunlar oldu. Fiyat artışı, faturalandırma ve ödemede yaşanan sıkıntılar en çok şikayet edilen ikinci konu olurken, ürünlerin kalitesizliği, personel davranışı, ürünün teslim edilmemesi öne çıkan diğer konular oldu. Diğer şikayet konularıysa şöyle sıralandı:

"Ayıplı ürün satılması, eksik ya da yanlış ürün gönderimi, ürünün tedarik edilememesi, kampanyaların yanıltıcı olması."


Editor : Eshahaber
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
TÃœRKÄ°YE GÃœNDEMÄ°