Meta, Google, Twitter bugün güncellenen Avrupa Birliği'nin (AB) uygulama kuralları uyarınca dezenformasyona karşı daha sert bir tavır alma konusunda anlaştılar. Bu firmalar taahhütlerine uymazlarsa rekor cezalarla karşı karşıya kalacak.
Avrupa Komisyonu, reklam kuruluşları da dahil olmak üzere 30'dan fazla firmanın dezenformasyonla ilgili güncellenmiş Uygulama Kurallarını kabul ettiğini söyledi.
Firmalar dolandırıcılık, sahte hesap ve sahte siyasi reklamlarla mücadele etmek için daha fazlasını yapmayı kabul etti. Eğer firmalar bu yeni düzenlemeye uymazsa küresel cirosunun %6'sına kadar ceza ödemek zorunda kalacak.
Microsoft, TikTok ve Amazon'un canlı yayın e-spor platformu Twitch imzasını da taşıyan anlaşmada firmaların taahhütlerini yerine getirmeleri için altı ayları var ve 2023'ün başında Avrupa Komisyonu'na bir rapor sunmaları gerekiyor.
Komisyon Başkan Yardımcısı Vera Jourova düzenlediği basın toplantısında, "Yeni düzenleme, Avrupa'nın derslerini aldığının ve artık saf olmadığımızın bir kanıtıdır" diyerek düzenlemenin Avrupa için önemini vurguladı.
Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, COVID-19 salgını ve İngiltere'nin Avrupa Birliği'nden çekilmesinin AB'nin sahte haberlere yönelik baskısını hızlandırdığı belirtiliyor. Bu firmalar taahhütlerini yerine getirmezse bu firmaların hizmetlerine erişimin engellenecek.
DÜZENLEMEYİ ELEŞTİREN UZMANLARDA VAR
Avrupa'da bazı uzmanlar yeni düzenlemede ciddi eksikliklerin olduğunu söylüyor. Uzmanlara göre düzenlemede 'izin verilmeyen manipülatif davranışlar' detaylı bir şekilde sınırlandırılmıyor. Bu nedenle düzenlemenin daha da kapsamlı bir şekilde yeniden ele alınmasını öneriyorlar.