Geçtiğimiz hafta video oyun satışlarının düştüğünü açıklayan Sony'nin ardından bir başka video oyun devi Activision'da gelirinin azaldığını açıkladı. Uzmanlara göre video oyunların satışındaki düşüşün nedeni tüketicilerin yüksek enflasyona tepki olarak video oyunlara yaptığı harcamayı sınırlandırmasından kaynaklanıyor.
Sony oyun satışlarındaki düşüşe rağmen kâr açıkladı
Activision Blizzard şirketinin satış ve kazanç oranları yılın ikinci çeyreğinde düştü. Bu aynı zamanda dijital servislerin pandemi kaynaklı büyümesinin yavaşladığını anlamına da geliyor.
Ocak ayında Microsoft tarafından 69 milyar dolarlık satın alma teklifini kabul eden video oyunu şirketi, yılın ikinci çeyreğinde 1.64 milyar dolarlık satış kaydetti. Geçen yılın aynı çeyreğinde bu miktar 2.3 milyar dolardı. Şirketin satışları bu yıl yüzde 28 düştü.
Microsoft, Activision'ı 69 milyar dolara satın alıyor! İngiltere'de soruşturma başlatıldı
Şirket bu satışlardan bu yılın ikinci çeyreğinde 280 milyon dolar kâr elde ettiğini açıkladı. Geçen yıl aynı dönemde ise kâr oranı 876 milyon dolar olarak açıklanmıştı. Şirket analistleri bu çeyrekte 410.6 milyon dolar kâr elde edilmesini bekliyordu.