Gündem

Para var ürün ve iade yok! İnternet alışverişinde yeni dolandırıcılık vakası

Son dönemde artış gösteren online alışveriş mağduriyetlerine bir yenisi daha eklendi.

Para var ürün ve iade yok! İnternet alışverişinde yeni dolandırıcılık vakası
15-03-2025 11:17

Bir vatandaşın “ucuzdukkannet.com” isimli e-ticaret firmasından yaptığı beyaz eşya alışverişinde belirtilen ücreti ödemesine rağmen ürününü teslim alamadığı öğrenildi. Satıcı firmanın 'sevkiyat sıkıntısı' iddiasıyla satışı iptal etmesine rağmen aylardır ücret iadesi yapılmadığı bildirildi. Vatandaşın mağduriyetini Ticaret Bakanlığı’na aktardığı kaydedildi.

PARAYI ALDILAR TESLİMİ YAPMADILAR

İddiaya göre İ.H.K. isimli müşteri, “https://ucuzdukkannet.com” sitesi üzerinden 29 Aralık 2024 tarihinde KDV dahil 12 bin TL tutarında çamaşır kurutma makinesi satın aldı. Ürün teslim edilmedi. Yaklaşık bir ay sonra 'sevkiyat sıkıntısı' öne sürülerek firma tarafından satış iptal edildi.

NE ÜRÜN VAR NE İADE

Ücret iadesi bekleyen müşteri, ikinci şoku yaşadı. Mağdur vatandaşın ödediği para kendisine iade edilmedi.

Bu aşamada e-ticaret dolandırıcılığı şüphesi oluştu.

Ücret iadesi gerçekleştirilmeyen İ.H.K., “ucuzdukkannet.com” isimli e-ticaret firmasına sabit ve mobil telefon numaraları üzerinden defalarca ulaşmak istemesine rağmen hiçbir karşılık bulamadı.

Alışveriş bilgileri

DÜĞÜMÜ ‘HEYET’ ÇÖZECEK

“Ucuzdukkannet.com” alışveriş sitesinin adeta kayıplara karıştığı olay yetkililere bildirildi.

Mağdur vatandaş, bu firmadan alışveriş yaptığını belgeleyen ekran görüntüleri ve işlem dekontuyla birlikte e-devlet üzerinden Ticaret Bakanlığı’na bağlı Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.

Ücretinin iade edilmesini bekleyen mağdur vatandaşın söz konusu firmanın dolandırıcı olup olmadığının araştırılmasını istediği belirtildi. E-ticaret firmasının dolandırıcılığının saptanması durumunda mağdur sayısının katlanarak büyümemesi için süratli tedbirler alınması talep edildi.

İlgili alışverişin işlem dekontu
 

UZMANLAR NE DİYOR

Tüketici hakları mevzuatına göre, satın alınan ürünün teslim edilmemesi veya satışın iptal edilmesi durumunda, tüketicinin ödediği ücretin iade edilmesi şart. Tüketici hakları uzmanları, böylesi vakalarda tüketicilerin hukuki yollara başvurması gerektiğini fakat devletin de bu tür şirketlere karşı etkin bir denetim mekanizması geliştirmesi gerektiğini vurguluyor. Aksi takdirde, benzer dolandırıcılık vakalarının artarak devam etmesinin kaçınılmaz olduğuna dikkat çekiliyor

 

BÜYÜK ALIŞVERİŞ SİTELERİNDE DE AKTİFLER

Beyaz eşya alışverişinde ürün teslimi veya ücret iadesi yapmayan dolandırıcılık şüphelisi “Ucuzdukkannet.com” isimli firmanın, Türkiye’nin ünlü e-ticaret platformlarında da satış yaptığı ifade ediliyor.

Tüketiciler, milyonlarca müşterisi bulunan ünlü alışveriş platformlarının güvenilir olduğunu düşünerek alışveriş yaparken benzer mağduriyetlerle karşılaşma riskiyle karşı karşıya. Mevcut durum, aracı sitelerin de tüketici güvenliği konusunda gerekli önlemleri alma noktasında tedbir mekanizması geliştirmesi isteniyor.

#ESHAHABER.COM.TR #haber #gündem #sondakika #news #press #worldnews
Editor : Eshahaber
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
TÜRKİYE GÜNDEMİ