Geçen ay, TikTok tarafından yapılan açıklamada Avrupa'daki kullanıcılara 13 Temmuz'dan itibaren izin vermese bile hedefli reklamlar sunmak için uygulama içi verilerini kullanmaya başlayacağı duyurulmuştu. Ancak gelen tepkiler ve Avrupa Birliği'nin yeni düzenlemeleri sonrası şirket bu güncellemeyi yayınlamaktan vazgeçti.
Bir şirket sözcüsü , TikTok'un kişiselleştirilmiş reklamları işleme şekli hakkında paydaşlardan gelen sorularla ilgilenildiği için güncellemenin "duraklattığını" söyledi.
KULLANICI VERİLERİ SAHİBİNİN ONAYI OLMADAN TİCARİ AMAÇLA KULLANILACAKTI
TikTok uygulamasını açan Türkiye'de dahil Avrupalı kullanıcılar, şirketin verilerini hedefli reklamlar için kullanmasına izin vermek için açık rıza göstermeleri gerekiyordu. Yeni yayınlanacak güncellemeyle kullanıcı verilerini hedefli reklamlarda kullanmak için “meşru menfaat” olarak bilinen yasal bir temele dayanarak kullanıcının onay ihtiyacını ortadan kaldırmayı planlıyordu.
Ancak Avrupa Birliği'nde son yıllarda kullanıcı verilerinin gizliliği konusunda yasal düzenlemelerde artış yaşanıyor. İtalya'nın veri koruma yetkilileri, Avrupa Parlamentosu'nda alınan karalarlar sonrası TikTok'a yaklaşan değişiklik hakkında resmi bir uyarı yazısı gönderdi ve şirketin planlanan gizlilik ayarlarının Avrupa gizlilik yasalarına göre suç olduğunu belirtti. İtalya, şirkete gönderdiği uyarı yazısında meşru faiz şartının kullanıcıların onayı olmadan kullanılmaması gerektiğini belirtildi. Gelen tepkiler üzerine bugün Türkiye dahil birçok ülkeyi ilgilendiren bu güncelleme şimdilik TikTok tarafından geri çekildi.