
HABER7
Başkanlık sistemine itiraz eden, Bakanlar Kurulu’ndaki cinsiyet oranıyla ilgili açıklama yapan, internet düzenlemesine muhalif duran, askeri operasyonları eleştiren, Gezi Parkı olaylarıyla ilgili sık sık beyanat veren, yerel seçimlerdeki YSK kararını gündemine alan, İstanbul Sözleşmesi’nin iptal esilmemesini isteyen, imam hatip okullarının sayısının azaltılması gerektiğini savunan Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) ilgili ilgisiz her konuda açıklama yapmasıyla biliniyor.
TÜSİAD, alakasız hususlarda görüş beyan etme alışkanlığını müfredat çalışmasında da sürdürdü.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ başlıklı yeni müfredat taslağına yönelik ilk değerlendirmesinde, ”Gerçek beka meselesi olan eğitimde müfredat değişikliği oldubittiye getirilmemelidir” çağrısında bulunan TÜSİAD’dan konuya ilişkin yeni açıklama geldi.
Talim Terbiye Kurulu’nun onayladığı yeni eğitim müfredatıyla ilgili TÜSİAD’ın X hesabından yayınlanan açıklamada, “Cumhuriyet değerlerine uygunluk konusundaki eleştirilerin giderilmesi gerektiği” savunuldu.
TÜSİAD açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
“Yeni müfredat askıya çıktığında, özellikle ana yaklaşımını açıklayan ortak metin başta olmak üzere, içeriğine yönelik kapsamlı eleştiriler dile getirilmiştir. İki haftalık süre içinde bu yöndeki eleştirileri giderecek nitelikte bir değişiklik yapılıp yapılmadığı konusunda eğitim paydaşları ve kamuoyuna bilgi verilmelidir. Akıl ve bilim üzerine inşa edilmiş Cumhuriyet değerlerine, bilimselliğe ve çağdaş eğitim normlarına uygunluk konusundaki eleştiriler giderilmeden uygulamaya alınacak bir müfredat, çocuklarımızın geleceğine ve kalkınma hedeflerimize katkı sağlamayacaktır. Toplumsal ve ekonomik gelişmemiz için ‘fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür’ nesiller yetiştirmeliyiz.”
Cumhuriyet değerlerine, bilimselliğe ve çağdaş eğitim normlarına uygun hale getirilmeden uygulamaya alınacak bir müfredat, çocuklarımızın geleceğine ve kalkınma hedeflerimize katkı sağlamayacaktır.
Toplumsal ve ekonomik gelişmemiz için “fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür”…
SANKİ MUHALEFET PARTİSİ
Gündemdeki hemen her konuda adeta muhalefet partisi gibi çıkışlarda bulunan “seküler patron kulübü” TÜSİAD’ın yakın geçmişte gerçekleştirdiği ilgisiz açıklamalardan bazıları şöyle listeleniyor:
Cumhurbaşkanlığı Sistemi’ne muhalif tavır takınan TÜSİAD, bu sistemin Türkiye’ye uymayacağını savundu. 2005 yılında dönemin TÜSİAD Başkanı Ömer Sabancı, “Bu sistemin ABD dışında başarılı bir örneği yok. Başkanlık sisteminin parlamenter sisteme göre bir üstünlüğü yok. Halen geçerli olan parlamenter sistem iyileştirilmeli” dedi.TÜSİAD, internet ortamındaki müstehcen ve yalan içerikli yayınlarla ilgili düzenlemeye ‘yasaklama’ diyerek itiraz etti. İktidarın 2011 yılında gerçekleştirdiği çalışmayı “internet yasağı” olarak yorumlayan dönemin TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner, şunları söyledi: “Zor, karmaşık konuları çözmek yerine toptan yasaklama dürtüsü, Türkiye’nin geçmişinde kalmak zorunda. Kısaca, ‘yasaklama, çöz’ diyoruz.”
Türk Silahlı Kuvvetleri’nin 20 Ocak 2018 tarihinde Suriye’nin kuzeyindeki Afrin ilçesini işgal eden PKK/PYD’ye karşı yürüttüğü Zeytin Dalı Harekatı’yla ilgili görüş beyan eden TÜSİAD, yine karşı safta yer aldı. Afrin operasyonunu eleştirenlere yönelik tepkilerden rahatsız olan TÜSİAD, 2 Şubat 2018’deki açıklamasında şu sözlere yer verdi: “Düşünce ve önerilerini demokratik tartışma anlayışı içinde dile getiren birey ve kurumlara karşı gösterilen tepkiler, toplumumuzda kutuplaşmayı artırdığı gibi, ülkemizin teröre karşı haklı mücadelesine zarar vermektedir.”
TÜSİAD, İmam Hatip okulları tartışmasını da es geçmedi. İmam hatip okullarının gerektiğinden fazla olduğunu savunan TÜSİAD ‘gereksinim fazlası imam hatip okullarının kapatılmasını’ istedi. TÜSİAD’ın 12 Ekim 2003 tarihinde yayınlanan raporunda, şu ifadeler yer aldı: “Meslek liseleri olarak tasarlanmış ancak zamanla uygulamada bu özelliğini kaybetmiş olan İmam-Hatip Liseleri de mesleki lise statüsüne uygun bir yapıya kavuşturulmalıdır. Geriye kalan İmam-Hatip Liseleri’nin meslek statüsü kaldırılmalı ve gerekli tedrisat ve müfredat uyumu yapılarak bu meslek liseleri normal lise statüsüne dönüştürülmelidir.”
Editor : Eshahaber